Prosvetni glasnik

56

Просветни Гласник

78. О.Н.Бр. 4.284/26. Нема сумње, да је бедна судбина слепе и 2.-11 -1927. год. глувонеме деце. Брига о њима мора бити преЗавод за слепу и глуво- несена на цело друштво и што пре законски нему децу у Земуну. организована. Наш век зове се: „век детета", а из најчувенијих уста изречена једевиза: „све за дете", чиме се отворило ново поље племенитих тежња и организованога рада за цело људско друштво. Брига о абнормалној деци јесте данас основни део социјалне и школске реформе. Систематски организовано васпитање, поглавито слепе и глувонеме деце, правна заштита њихова, морална и материјална потпора јесу дужности друштва, којему налаже хуманизам. А по овоме одређује се степен културе једног народа. У интересу опште културе, п^требно је да се за слепу и глувонему децу организују заводи, где би се старало о њиховом целисходном васпитању и настави. У нас постоји овакав завод у Земуну, који је врло лепоуређен и чији благотворни утицај ствара задовољнији живот слепе и глувонеме деце. Али како многи родитељи овакве деце не знају за овај завод, то ће школски надзорник, ако оваквих случајева има, објавити преко општинских судова, како би они, којима оваква школа треба, били упознати са њом. За Начелника Одељења за Основну Наставу, Ник. С. Половина, с. р.

79. О.Н.Бр. 7.847 Актом О.Н.Бр. 41.626 од 10.-1\М926. год. 17.-11-1927. год. издат је распис, на тражење Министарства ГраПодизање школ. зграда. ђевина, којим се скреће пажња школским властима да се подизању и оправци школских зграда не приступа, док се претходно не добије одобрење за зидање од Министарства Просвете и Грађевина на основи чл. 2. Уредбе о устројству Мин. Грађевина и § 5. Закона о подизању јавних грађевина и чл. 13. и 15. Закона о народним школама. Министарство Грађевина, актом својим Бр. 1.449 од 24.-1-1927. г., шаље извештај да поједини школски одбори и поред свих наређења и даље приступају зидању својих школских зграда без одобреног плана, и кад су зграде довршене стварају се тешкоће око пријема зграде јер су многе зидане без плана и стручног надзора, па је услед рђаво изабраног терена и израде зграда испуцала и склона паду. А и надзор над овим радовима мора водити секција, како би по свршеном зидлњу зграда била комисијски примљена. Стога се понова скреће пажња школским властима да строго воде рачуна у свом подручју и обрате пажњу на подизање и оправку свих школских зграда у округу