Prosvetni glasnik

Општи Део

319

В. Наставни план и програми Чл. 15. 1. Солфеђо. Вежбање слуха и погађање свих интервала у свима дур и мол скалама. Обртаји интервала. Дурски и молски трозвуци (са каденцама). Диктандо. Двогласна и трогласна вежбања. Градиво прелазити систематски почев од ц-дур скале. 6 часова недељно; по 1 час дневно. ■ 2. Елементарна музичка теорија. Настава из свију грана елементарне музичке теорије у најширем обиму: а) Наука о тону и тонском систему; б) Ритмика; в) Органика (наука о инструментима); г) Музички облици; д) Музичко извођење. 2 часа недељно. 3. Наука о хармонији. Трозвуци и четворозвуци, њихови обртаји и функциони значај. Каденце. Страни тонови: споредне ноте, пролазне ноте, задржица, антиципација. Модулација. Хроматика и еухармоника. Хармонизирање мелодија. 6 часова недељио ; 3 пута по два часа. 4. Виолина. Наставу развијати према способности и обдарености учениковој. 5. Клавир. Наставу развијати према способности и обдарености учениковој. 6. ДидаШика и методика школског певша. Историја певања у школи. Задатак и циљ певања у школи. Наставни план, програм и настава. Начин за образовање слуха. Начин за образовање схватања ритма. Пут ка лепом певању. Школовање гласа и образовање тона. Наглашавање (изговор), дисање. Пут ка самосталном певању уопште и у појединостима. Комбинована одељења. Наставна средства. О учитељу певања. 2 часа недељно. У вези са дидактиком и методиком школског певања кандидати курса држе по утврђеном распореду, а у присуству и под упутством стручног наставника, предавања ученицима средњих школа. После свршеног предавања одржава се, на часу дидактике и методике школског певања, дискусија о томе, под предвођењем наставника. Стручни наставник бележи своја запажања и примедбе о практичном схватању појединих ученика при држању ових предавања и на з*