Prosvetni glasnik

134

Просветни гласник

19. ,,'Љоп" I—VI — шезаш гђоп — СНахђепа ша(:Јса, Циђ1јапа. 20. Никад М.: 81 оу . паг. ре8Ш1 — С1агћ. та11са, Циђ1јапа. 21. Кгато1с I.: Ргагтк (2а1о^а §о1. кт§'. — ЦиМјапа). [Ро Јгђоги].

18 С.н.бр. 1.276 При оцењивању ученика по новом Зако17-1-1930 год. ну о средњим школама јавила се пометња ©цењивање ученика по због навике на раније оцене, и поједини димовом Закону о сред- ., њим школама - упут- ректори упутили су Министарству просвете ство. питања о томе, како ће вршити оцењивања. На та питања даје се ово објашњење: Најкраће упутство у томе било би то, да се знање које је довољно за прелазак у старији разред дели на три ступња: добро, боље и најбоље — и оцењује оценама: добар (3), врло добар (4) и одличан (5). С обзиром пак на раније оцењивање, садашња оцена добар (3) садржи у себи пређашње оцене добар (3) и довољан (2) или, још тачније, држи средину између тих оцена, тако да је нешто строжа од пређашње оцене довољан (2), а нешто блажа од пређашње оцене добар (3). То нарочито важи за крајеве у којима је оцена довољан, као новина, давана и слабијим ђацима. У крајевима пак у којима је оцена довољан и раније била у употреби и доста штедљиво давана, а оцена одличан (5) била веома ретка, садашња оцена добар може обухватити пређашњу оцену довољан (2) и слабије пређашње оцене добар (3 — или З а ). Упоредо с тим, и садашња оцена врло добар (4) даје се за еолидно знање као и пређашња оцена врло добар (4), али је ипак сад нешто блажа и треба је давати на мање знање него пре (4 3 , 4-). Потпуно солидно и поуздано знање које ученик у свакој прилици показује оцењује се оценом одличан (5), без обзира на особиту даровитост и друге изванредне особине, које су раније тражене за ту оцену (Н.бр. 294 од 14 октобра 1925). Према томе, оцена одличан (5) по новом Закону нешто је блажа од раније такве оцене и треба је давати чешће него пре. Знање које није довољно за прелазак у старији разред дели се на два ступња: слабо и никакво — и оцењује оценама: слаб (2) и рђав (1).