Prosvetni glasnik

Општи део

1053

II НАСТАВНИ ПРОГРАМ Градиво које је досадањим ваставним програмом прописано за I, II и III разред обрадиће се и у 1930/31 години. При извођењу наставе обратиће се пажња на удубљивање и потпуно савлађивање градива, имајући на уму да је трајање школовања у учитељским школама продужено за годину дана и да ће ученици имати прилике да онај део градива из извесних предмета, који се због темељне обраде не би могао прећи, савладају у наредним разредима. У IV и V разреду настава ће се у 1930/31 години изводити по овом програму: Психологија IV разред (2 часа) Обнављање и утврђивање градива које су ученици по досадањем плану и програму учили у II разреду. Нарочиту пажњу обратити на психичке радње као што су: памћење, пажња, машта, мишљење, говор, воља. Духовни рад и умор, Испитивање умора. Појединачни рад и рад у заједнипи. Навике и њихова важност за васпитање. Темперамент. Карактер. Васпитање воље. Испитивања. Примена у настави и васпитању.' Кратак преглед психо-патолошких појава. Кратак историјски преглед о развитку психологије. V разред (2 часа) Све што је овим програмом прописано за IV разред важи и за V разред. Основи дечје психологије. Практична вежбања у испитивању школске деце. Општа педагогика IV разред (2 часа) Обнављање градива које је по досадањем програму обрађено у Ш разреду у сагласности с овим програмом: Појам, област и задатак педагогике. Положај педагогике међу осталим наукама, Подела педагогике (општа и посебна). Васпитни чиниоци (фактори): природа, породица, друштво, држава. Главни правци педагогике (индивидуални, социјални, експерименПросветнп гласник, бр. 1] 10