Prosvetni glasnik

100

Просв.етни гласник

Члан 13 Боловања и отсуства особља Ако се неки службеник обданишта разболи и моли боловање, треба да поднесе молбу са лекарским уверењем преко управитеља обданишта надлежној власти. Управитељ доставља молбе оном надлештву које је молиоца поставило. Особље обданишта има право на отсуство и годишњи одмсор у смислу Закона о чиновницима или општинских статута. Молбе за отсуства особље доставља управитељу обданишта, који их упућује на надлежно место. Учитељи (ице) и забавиље уживају годишњи одмор на основу Закона о народним школама, ако није то право писменим договором између особља и управа обданишта приликом постављења друкчије регулисано. Управитељ обданишта води књигу о боловањима и отсуствима особља. Члан 14 Отпуштање особља Ко од особља ма из којих разлога не будг погодан за службу у обданишту, има се на образложен предлог управитеља (ице) предложити надлежном месту за премештај или отпуштење. Оговарање и сплеткарење, које се у оваквим установама често појављује и ствара несносне односе, сузбија .е на тај начин што се свако такво сплеткарење одмах јавља управитељу (ици) обданишта, који ће предузети све мере да се свако оговарање већ у почетку утре. Особље које је склоно оговарању уклониће се из обданишта. У радно време не сме нико напуштати обданиште. У хитним случајевима треба имати одобрење управитеља (ице). Члан 15 Васпитавање и неговане 1) Одржавање везе са породицом и школама Обданишта морају остати у најбол:>ој вези са родитељима или старатељима деце и са школама у које обданишта упућују децу. .Са родитељима или старатељима одржава се веза на тај начин да управитељ (ица) обданишта или васпитно особље у споразуму са управитељем (ицом) посећује родитеље или старатеље код њихових кућа, или на тај начин да их зове у обданишта на разговор, или приликом родитељских састанака, које приређују управе обданишта. Са школама обданишта раде споразумно већ од уписа деце у школу, а за време школске године управитељ обданишта или васпитно особље треба да се више пута распитује о напретку и владању деце у школи и о васпитним мерама које школа жели да се примењују за поједино дете.