Prosvetni glasnik

825

Просветни гласник

готрајна дисциплина, него да се до дисциплине дође игром и запослењем деце водећи рачуна о способностима, старости и о расположењу појединог детета. Најбоље васпитно средство је леп пример; када се дете збиља покаже непослушно или када се непристојно понаша, или када прави неред, настојаће се да се подесним начином у виду опомене и поуке такве појаве предупреде. Ако при томе опомене и поуке не би биле довољне, забавиље ће се у сваком таквом случају саветовати са родитељима или старатељима појединог детета, да се заједничким настојањима временом искорене зле навике. Свака поруга и телесно кажњавање је забрањено. Члан 14 Редовно дневно дечје занимање Рад у забавишту почиње кад деца долазе или их доведу њихови родитељи или старатељи, и завршава кад деца одлазе иди их одведу њихови родитељи. Према томе забавиља треба да је прва у забавишту да децу и њихове родитеље дочекује, и да посдедња излази кад су сва деца отишла својим кућама. Она треба сваког дана да се припреми за дочек деце, њихов испраћај и за рад са децом преко целог одређеног радног времена. У забавишту нема сталног распореда часова. Дечје интересовање у то доба узраста није стално и не траје дуго. Овој несталности забавиља треба да прилагоди начин и обим игре и запослења па и распоред часо-ва. У своме распореду чаоова забавиља неће унапред утврдити које ће градиво са децом обрадити на појединим часовима, него ће саставити списак градива, игара, вежби и запослења што треба да се обради у одређеном времену (јесени, зими, пролећу, у појединим месецима итд.). Из тог списка она изабере подесно градиво које има намеру да са децом изведе, водећи рачуна о њиховом интересовању, а и о интересовању које ће она сама да пробуди у њима, као и о месним временским приликама и о индивидуалним потребама и способностима деце. С обзиром на индивидуалне потребе и способности забавиља ће своју децу груписати и са сваком групом посебно радити. Само извесне ствари обрађују се и изводе са свом децом заједно. Поред тога треба деци омогућити и слободан избор занимања, зато треба да им је материјал лако приступачан. Организација целокупног дневног рада мора да се подеси тако да се сваком детету обезбеди занимање које одговара његовом узрасту и способностима. Члан 15 Одржавање везе са породицама Родитељски састанци и свечаности ■ Забавиље морају бити у најбољој вези са родитељима или старатељима деце. Са њима се одржава веза посећивањем код