Prosvetni glasnik

Општи део

825

деци пажњу на леп пример, причати им по неку причу верске садржине и научити их кратку молитвицу. 3) Душевно васпитање има за задатак да се дете упућује у упознавање и правилно разумевање околине у којој живи. Забавиља треба да има на уму да је разум детета још несталан, неразвијен и да дете брзо заборавља, стога је њен задатак да помаже развој душевних функција и правилно изражавање. Свакоме детету треба да се покаже начин како ће доћи до познавања околине и природе. При томе се дете научи правилној употреби својих чула, самосавлађивању, пажњи, памћењу, правилном и јасном изражавању, и ручној спретности. Члан 12 Метод рада Начин на који ће се остварити циљеви васпитача у заба- . вишту одређује забавиља водећи рачуна о напретку сваког појединог детета. У своме раду она ће се придржавати оног метода који на најподеснији и највернији начин подражава васпитни рад интелигентне мајке. Метод рада треба да је природан. Он није увек исти, већ се подешава према склоностима, способностима и расположењу деце, према градиву које се обрађује и према времену и месту где се рад изводи. Забавиља ће својим личним усавршавањем и стеченим искуствима усавршавати и свој метод рада. Она неће дозволити да њен рад буде шаблонски једнолик, већ ће гледати да њено забавиште буде место увек нових дечјих радости, дечјег стварања и дечје уметности. Настојаће да, како поједино дете, тако и дечје групе добију у забавишту прве, најбоље и најважније основе за свој доцнији живот и рад у друштвеној и народној заједници. Члан 13 Дисцпплинско-васпитне мере Дисциплина у забавишту зависи од личности забавиље, од њеног опхођења са децом и од начина рада. Дужност је забавиље да посматра и упозна особине и потребе сваког појединог детета. У ту сврху она уноси у нарочиту свеску податке и опажања о сваком детету. Забавиља треба да се спусти на ниво детета, да се уживи у дечји живот, јер ће само на тај начин разумети дечје мишљење, вољу и осећање и само на тај начин ће их моћи правилно запослити и водити према циљу васпитања. Односи између забавиље и деце не смеју да су и сувише осећајни. Најбољи ће успех постићи, ако је довољно озбиљна, добра и правична према свој деци. Када је реч о дисциплини, забавиља треба да има на уму и то. да се од деце у забавишту не може тражити строга и ду-