Prosvetni glasnik

828

Просветни гласник

2) Прозивник у који се бележи присутност деце и разлози изостанака. 3) Дневник рада у који се уноси прво распоред градива, вежби, игара и дечјег запослења зл извесно време на пр. шта ћемо радити с јесени, зими, у пролеће, шта у поједином месецу или појединој недељи, а онда шта се од предвиђеног градива урадило појединог дана као и шта се радило и ван предвиђеног програма. 4) Књига о особинама појединог детета и о дневним дожив • љајима са децом, у коју забавиља савесно бележи најважније податке и опажања о сваком поједином детету. 5) Инвентар ствари које се налазе у одељењу забавишта и за које забавшва одговара. Материјал који се дневно троши као на пр. оловке, хартија и слично не уносе се у инвентарну књигу. Управитељице самосталних забавишта поред тога Еоде и све остале званичне књиге и спискове који су прописани за народне ШК1ЗД& III Програм рада Члан 17 Општа упутства *> Забавиште даје детету основне појмове и основно знање потребно за стварање нових за живот потребних појмова. Оно даје основ за будуће опште образовање. То значи да забавиште не шаље у основну школу децу са што више знања, него децу здраву, чилу и способну да примају ону наставу коју им она буде давала. Избор градива у забавишту врши се с обзиром на дечје интересовање, способности посматрања и изражавања, на годишње доба, место итд. Једно пре подне може да се говори о времену, дрвећу, о птицама, трговини итд. Из тога се види да има избор градива пре свега тај задатак да се не улази у сувише велике детаље, јер то нимало не одговара овом узрасту деце. При избору градива и одређивању запослења треба имати на уму да је довољно ако се дете до четврте године живота упозна са предметима који су у његовој најближој околини. Дете научи имена појединих ствари, посматра их и запамти. У забавишту где се примају деца од 4 до 7 године, проширује се познавање ствари. Дете се упућује прво на тачније посматрање најближих ствари и на њихово упоређивање и груписање, а затим и на њихову употребу. Дете покушава да нађе шта имају заједничког, зашто се употребљавају итд, Полазна тачка у одабирању градива је најближа околина (породица, завичај, општина итд.1 За васпитни рад треба да по-