Prosvetni glasnik

Општи део

835

б) Вежбе ногу, руку, трупа, рамена итд., ићи на прстима, скакутати као птичице, брати орахе са земље и метати их у котарице и друге сличне вежбе у вези са осталим радом у забавишту. в) Вежбе у спретности и равнотежи: седети на патосу и брзо скочити; ићи носећи врећицу с песком на глави; подражавати роду како стоји на једној па на другој нози; претурати се преко главе. г) Игре у вези са трчањем и скакањем. д) Вежбе дисања. ђ) Вежбе чула: ићи оа завезаним очима из једног ћошка собе у други. Разне игре завезаним очима. Вежбе се изводе у вези са градивом које се обрађује у извесном времену. е) Покретне игре дају детету још више могућности да задовољи свој нагон за кретањем и играњем. Те се игре могу изводити с играчкама и без њих, на пример: игре с лоптом, конопцем за прескакање, чигром, штапићима, цвећем итд. Игре подражавања, хватања итд. •В) Музичко васпитање Музичко васпитање у забавишту има задатак да развија детету слух и глас, осећај за разне звукове и ритам, и смисао за депо у народној музици и песми. Забавиља не сме да подели децу у музикалну и немузикалну, него треба да свој деци учини певање и свирање милим. Певање најлакше развија у детету смисао и љубав према народној песми и музици. За певање се бирају песмице које су садржином и мелодијом деци разумљиве и лако схватљиве и не премашују дечји обим гласа. Прво деца треба да науче кратку песмицу на памет, онда је рецитују појединачно, па у хору, а затим је запевају — уз пратњу неког музичког инструмента. Ритмичке вежбе удружују телесно и музичко васпитање. Деца често и сама изводе покрете у ритму музике коју чују, па ће се удовољити и тој њиховој потреби, ако се негују ритмичке вежбе. Најпростија ритмичка вежба је ходање по такту музике. Деца врло радо изводе разне ритмичке вежбе ва пр. локомотива, воз, саоне, ласте, савијање дрвећа од ветра и друго. Деца могу да прикажу и разне приче, бајке и басне ритмичком вежбом, ако их забавиља упути на згодан начин. Ритмичке вежбе изводе се уз пратњу музичког интрумента. Ако забавиља не уме да свира ни у један инструменат или га у месту где је забавиште не може добити, послужиће се својим гласом и пљеекањем. Подражавање народних кола уз певање Дечји оркестар. Ако имају деца разне музичке инструменте забавиља ће им дати прилике за свирање. Поделиће децу према њиховим инстр^ментима, Изабраће подесан комад и вежбати са