Prosvetni glasnik

836

Просветни гласник

сваком групом посебно, Кад се увежба свирање по групама, прелази се на свирање музичког комада у целом дечјем оркестру. Музичке вежбе памћења. Деци се свирају познате мелодије или почеци песама, које она треба да препознају. Свирају се акорди од ДЕа или три такта по чијем ритму деца трче или ударају дланом о длан итд. Ниједна од вежби, о којима је овде реч, не пружа се деци у облику наставе, нити им се дају поуке из музике ма колико ове вежбе просте биле. Забавиља треба више пута да запева деци да буду деца радосна и да буде у забавишту весело. г 15 августа 1940 године ' Миниотар просвете Београд Д-р Корошец С. р. 111 бр. 45936

КОНКУРСИ

I бр, 24745 По предлогу Школе за примењену умет27-VIII-1940 год. ност у Београду бр. 779 од 20-УШ-1940 гоШкола за примењену Д ине > а на основу чл. 41 Уредбе са законуметност у Београду — ском снагом о уметничким школама, распи-стечај за избор на- сујем ставника. ст е ч а ј за избор и постављење наставника Школе за примењену, уметност у Београду, и то: 1) за једиог професора свих грана текстила и ћилимарства, 2) за једног профееора свих техника обраде Дрвета, 3) за једног суплента за декоративно, фигурално и орнаментално цртање и сликање, и 4) за једног суплента за декоративно писмо (слова). Звање професора распоређује се као звање профеоора средњих школа према пропису чл. 41 поменуте уредбе, а супленти су приправници од VIII групе. Кандидати који желе конкурисати на овај стечај морају, сем прописа чл. 40 поменуте уредбе, испуњавати и специјалне услове, и то: За професора свих грана текстила и ћилимарства, да имају најмање 7 година јавног уметничког или уметничко-наставничког рада и да располажу са техничким знањем руковања свих врста разбоја, као контрамарша и шафтмашине и прераде сиђовнва :