Radno i socijalno pravo
Златибор 2005 Тенценције у развоју радног и социјалног права
5.7. Уређен је круг лица којима се обезбеђује здравствена заштита y пуном износу а полазећи од заштите одређених категорија, што је усклађено и са "Пакетом здравственог осигурања";
5.8. Предложене су и врсте здравствених услуга које се не обезбеђују обавезним здравственим осигурањем, односно за. које ће се моћи закључити уговор о добровољном здравственом осигурању;
5.9. Упућивање осигураних лица у иностранство на лечење није ограничено старосном доби;
5.10. Накнада зараде је усклађена са изменама у систему радних односа, односно предложена су два алтернативна решења;
5.11. Значајну новину представља и увођење матичне евиденције о осигураницима; 5.12. Уговарање између Завода и здравствених установа, односно других облика обављања здравствене делатности, односно приватне праксе вршиће се по јединственим принципима;
5.13 Новину представља и увођење послова контроле осигурања;
5.14 Новину представља и финансирање обавезног здравственог осигурања, односно предлог да Влада доноси одлуку за сваку буџетску годину. |
Поводом наведеног Нацрта Закона о здравственом осигурању, а у оквиру јавне расправе коју организује Министарство здравља Републике Србије, могу се истаћи следеће примедбе, предлози и сугестије:
Начелне примедбе, предлози и сугестије:
1. Радна верзија Нацрта Закона о здравственом осигурању представља добру основу и значајан допринос укупној регулативи здравственог осигурања и усаглашавања са предлозима осталих закона из области здравствене заштите и здравствене делатности у Републици Србији.
2. Посебно истичемо као позитивна решења у Нацрту, која су значајан помак ка реформама и усаглашена су са Европском Повељом о здравственој заштити, Препорукама Светске здравствене организације и консултаната НЕР-а програма и са другим документима, односно у потпуности подржавамо залагања за увођење добровољног здравственог осигурања, пакета здравствених услуга и осигурања, лицен-
536