Radno i socijalno pravo
Златибор 2006 Промене у радном и социјалном законодавству
Државни службеник ступа на положај кад решење о постављењу постане коначно. Против решења Владе о постављењу на положај жалба није допуштена, али може да се покрене управни спор.
Одлучивање о правима и дужностима државног службеника који руководи државним органом
Високи службенички савет одлучује о правима и дужностима државног службеника који руководи државним органом, кад је државног службеника поставила Влада (ако законом није друкчије одређено). Против решења Високог службеничког савета жалба није допуштена, али државни службеник који руководи државним органом може да покрене управни спор.
Државни службеник на положају, иначе, не може бити премештен, нити му радни однос може да престане писменим споразумом. Државни службеник на положају писмени отказ подноси државном органу или телу надлежном за његово постављење.
Дисциплинска одговорност
Високи службенички савет води дисциплински поступак против државног службеника кога је на положај поставила Влада. Сам поступак покреће се на предлог руководиоца, а кад државни службеник руководи државним органом на предлог Владе.
Против решења којим је државном службенику на положају изречена дисциплинска казна жалба није допуштена, али државни службеник на положају може да покрене управни спор.
Као теже повреде дужности из радног односа предвиђене су, поред осталог, оснивање привредног друштва, јавне службе и бављење предузетништвом; преузимање дужности директора, заменика или помоћника директора у правном лицу или повреда ограничења чланства у органима правног лица, односно повреда обавезе преношења управљачких права у привредном субјекту на неповезано лице; непријављивање интереса који државни службеник или са њиме повезано лице може имати у вези са одлуком државног органа у чијем доношењу учествује.
64