Radno i socijalno pravo
Златибор 2006 Промене у радном и социјалном законодавству
с којима постоје друге околности које доводе у сумњу непристрасност члана конкурсне комисије. Члан конкурсне комисије је дужан да саопшти постојање разлога изузећа, како би Високи службенички савет одредио другог члана комисије.
Конкурсна комисија одређује, сходно Правилнику о стручним оспособљеностима, знањима и вештинама ..., какве су стручне оспособљености, знања и вештине кандидата вреднују у изборном поступку и начин проверавања, о чему писмено обавештава Службу за управљање кадровима. Након тога, Служба за управљање кадровима оглашава Јавни конкурс за попуњавање положаја у року од четири дана, који почиње да тече наредног дана од дана када Служба за управљање кадровима прими писмено обавештење од конкурсне комисије.
Конкурсна комисија спроводи изборни поступак, а по окончању изборног поступка, предлаже кандидата, односно кандидате са најбољим резултатом, при чему листа кандидата за именовање на положај од стране Владе не може да садржи више од три лица. При том, конкусна комисија се држи општег акта Високог службеничког савета којим се одређује какве се стручне оспособљености, знања и вештине оцењују у изборном поступку, начин њихове провере, при чему је за селекцију кандидата за државне службенике на положају од посебног значаја оцена способности у погледу вођења и усклађивања рада у државном органу у коме се поставља државни службеник. У доброј мери реализација концепта мерит система зависи од квалитета процеса селекције кандидата за постављење на положај, односно од компетентности конкурсних комисија, њихове самосталности у процесу селекције, односно предлагања кандидата Влади за постављење на положај. Отуда, један од најважнијих задатака Високог службеничког савета јесте састављање листе компетентних личности од интегритета које ће бити именоване за конкурсне комисије.
Убудуће, након што се оконча први јавни конкурс за попуњавање положаја, уколико интерни конкурс не успе, односно ако Влади не буде предложен кандидат за постављење на положај или ако Влада не постави предложеног кандидата, прибегава се јавном конкурсу. Другим речима, јавни конкурс се спроводи ако није успео интерни конкурс. Ако ни после јавног конкурса не дође до постављења, спроводи се нови јавни конкурс.
63