Ratnik

__СРПСКА ВОЈНО ЖЕЛЕЗНИЧКА ШКОЛА и

један старији саобраћајни контролор и један искусан савбраг ћајни чиновник.

Од стручних предмета приправницима је предавано;-а) теорија електричне телеграфије и телефоније, 6) јединачна обука на тастеру, в) железничко-телеграфска кореспонденција и г) обрачун и књижење железничких телеграфских прихода. На француски језик обраћена је нарочита пажња, јер је за наставника био доведен један Француз, по професији професор, који је свакодневно са приправницима проводио најмање 1—2 часа. Најзад нису из наставе изостали ни потребни војнички предмети: Опис пушке и муниције, Дисциплинска уредба и Војно-казнени законик, Егзерцир, Правила службе и читање карата, — разуме се са ограничењем, управо најнужнијим бројем часова.

Предавања на курсу војних железничко-телеграфских приправника трајала су месец дана, а 1. и 2. фебруара извршен је испит, на коме је показан врло добар резултат, јер су испит положили сви приправници на броју 56 и то 11! са врло ико: брим, а 25 са добрим успехом.

Вредно је поменути, да је испитивања ових железничкотелеграфских приправника извршила једна стална железничка комисија од 7. чланова, образована по претходном споразуму од особља Дирекције Српских Ддржавних Железница и Војно Железничке Инспекције. Испитивање и оцењивање кандидата извршено је по одредбама Правилника за полагање железничког испита.

На овај начин дотадањи наш кадар железничких телеграфиста повећан је са 36 нових врло добро стручно спремљених и за железничку службу одушевљених ђака-војника. Како се пак у то време на практичној служби не осећаше потреба за телеграфистима, јер се на железничким пругама колосека 60 см, које беху у нашој експлоатацији, радило искључиво телефоном, Врховна Команда одлучи да се са овим младим људима продужи рад све дотле, док се они потпуно не оспособе и за самостално вршење саобраћајне службе. Када је и на који начан одржан тај нови саобраћајни курс за приновљене војно-желенничке телеграфисте, видеће се нешто доцније из излагања које следује.

Војно Железничка Школа.

И поред свих тешкоћа на које је наилазила, Врховна Команда је и даље одлучно стајала на гледишту, да кадар железничких службеника, нарочито саобраћајних и машинских, треба благовремено и по сваку цену у Солуну повећати. Знала