Ratnik
112 ј ПО ЉВАМЊНИ Ке се, "да је први:) услов за успешну, припреману и: очекивану офанзиву наше и савезничких армија —— добра организација железничке службе, коју је немогућно извеети без довОљног броја особља, јер чим се ово и сувише оптерети службом, оно даје више штете него ли. користи.
· Ми смо, међутим, располагали само: са једном трећином српског егзекутивног железничког особља, јер све остало беше осетало у земљи, да се преда Бугарима и Немцима. Са тим пак бројем, којим се располагало, тешко да би се могле посести само железнице у Новој Србији и на њима одржати саобраћај, какав је предвиђан за потребе наше и савезничких војсака.
" Имајући то све на уму, крајем јануара 1917. г. Врховна Команда је одлучила да се при Војно Железничкој Инспекцији у Солуну образује и стално одржава Железничка Школа са задатком: 1) да се од елемената, који се могу још извући из оперативне војске и њених позадњих установа, или чак и оних који у војсци у опште нису ни ангажовани, спрема нови кадар најнужнијих категорија егзекутивног особља за ојачање и попуну кадра, који нам је већ био на распоможењу, и 2) да се у границама могућности одржи неколико курсева за усавршавање особља евакуисаног из Србије, из нарочитих грана службе, — те да на случај повољног исхода офанзиве појединци могу добити боља места и службе вишега реда од оних на којима су дотле били, а за које би се могли у земљи наћи или на брзу руку припремити нови контингенти службеника.
Припреме за формирање железничке школе извршене су од 1. — 15. фебруара. Учињено је све, да се слушаоци школе што боље осећају, да се добро хране, одевају и да угодан смештај имају. Овога ради школа је организована као основно војничко тело, дакле као чета, а добила је: свога командира, водне официре, дисциплинске подофицире, комесара, куваре ит.д., а у административном и дисциплинском погледу стављена је под команду команданта железничких службеника. Да би пак, у наставном погледу, школа могла да напредује и да би се могао сваки слободан час да искоришћује за темељно и рационално-стручно образовање нових и усавршавање старих генерација егзекутивног железничког особља, Војно Железничка Инспекција Врховне Команде, у споразуму са Дирекцијом Српских Државних Железница, образовала је једну сталну стручну управу школе у наставном погледу, која је у своме саставу имала: два виша чиновника из Дирекције и два шефа одсека (машинског и саобраћајног) из Војно Желевничке. Ин=
ђ) Један од главних услова, — прим. Уредништва.