Ratnik, Dec 01, 1921, page 102
РАЗЛИЧНОСТИ
О ВОЈНИЧКОЈ ПРИМЕНИ АУТОМОБИЛА.
Примена аутомобила уопште потиче из тежње, да се подмири нарочита потреба већег и бржег саобраћаја за што краће време а у односу на обичне возове запрегнуте стоком. Шта пак ово значи са војничке тачке гледишта, стратегијски и тактички принципи јасно доказују. Баш с обзиром на ова. начела велики европски рат решио је коначно питање о примени аутомобила, које се дотле само студирало и испитивало. Мртви, механички мотори аутомобила заменили су животињску вучну снагу. Колона, на пример, од десетак аутомобила замењује колону коњске или воловске коморе од 100: и више кола са сто тераоца и 200 и више грла теглеће стоке.
Аутомобил је дакле бољи од обичних кола, јер му нису потребни волови или коњи, који се морају хранити и неговати и кад не раде. Поред тога теглећа стока и коњи сразмерно више кваре пут него аутомобил.
Аутомобил носи 10 пута већи терет од "обичних кола, При том се креће 5 до 10 пута брже него обична кола.
Аутомобил је најзад практичнији и од жељезнице, јер му није потребан нарочитф удешен пут са шинама као код железнице, због чијег је огромног ширења многи пут запуштен. Но аутомебил га је оживео. Само у овом случају путови са чврстом и солидном основом и својим мостовима имају бити такви, да издрже сваки саобраћај аутомобила.
Аутомобил има свестрану војничку примену, јер се њиме не превлаче само потребе за војску већ се на њему возе артиљеријска оруђа, безжичне станице, голубије станице, рефлектори, болесници, рањеници и т. д. Дакле примена аутомобила постала је свестрана.
Услови, којима војнички аутомобил има да одговори.
Ови су услови следећи: 1. Да има јак мотор, да може по могућству да се креће: преко малих неравнина па чак и свеже обрађеног поља.