Ritam

”DECA CVEĆA” PONOVO PLEŠU?

Veliki letnji festivali na otvorenom? Košulje posute cvećem i duga kosa koju nosi vetar? Duga soliranja u najpopulamijim hilovima? Sve je rasprodato što nosi znak Led Zeppelin? Ne, ovo poslednje je mala šala.

Ipak, od Glastonbertyja do Readinga, 1990. je videla pobcdu jcdnog novug, pomalo autističnog peace & love stremljenja, prilagodenog godinama bez nade. Naimeveliki letnji festivali i uopšle letnje doba doneli su definitivnu potvrdu da je ova neohippy neokultura ustvari samo potvrdila ono što je svima već bilo jasno - kraj osamdesetih obeležila je nova, spontano nastala potkultura vezana za plesnu muziku. Hibrid koji je ujedinio dugu kosu, cvetne dezene, fosforscentne spiralne ukrase i ritam zasnovan na houseu bio je "dance-rock" ili smo ga tako nazivali. Ova hibridna tvorevina presađena na telo žive i pulsirajuće britanske plesne scene nastala je onog ćasa kađ je neko ko je shvatao da je drugi veliki događaj u Britaniji s кгаја osamdesetih talas nezavisnih gitarskih sastava, priznao sebi da voli da pleše. Trenutno najcenjenije izdanke nezavisne rock scene - The Stone Roses i Нарру Mondays - trebalo je samo usmerili ka igrivom rilmu i nova kombinacija, spremna da se poigra i sa svetom, bila je spremna. Malo inteligentne zabave, malo provokativne zabave, malo zabave koje kroz pravilnu dozu coola doprinosi poštovanju u društvu, lo nikad nije na odmet, zar ne? Spojivši agresivnu klasićnu rock tradiciju sa houseom i ponovo aktuelnim tunkom, nove - plesno orijentisane, a ipak gitarske grupe - izgradile su ceo svel hrabre nove zabave na ruševinama disca i underground pravovemosti. Pitanje je samo na šla se cveće u svemu tome zaista odnosilo? (DA)

MADONNA IDE U HOLLYWOOD Jos jednom!

SINEAD O’CONNOR IDE U MANASTIR?

Niko više od Sinead nije tako masovno prodrmao ženska srca protekle godine kada je jošjednom pokazano da u pop muzicižene sve više komuniciraju isključivo međusobno. U odsustvu Michaela Jacksona i zbog kasne pojave Georgea Michaela superzvezde 1990. godine bejahu obe ženskog pola - Madonna i Sinead O’Connor. Prva kao olićenje samosvesne uspešnosti, a druga samosvojne osećajnosti. Šta je mladoj ženi bilo više potrebno kao životni model. (Iggy Pop?) Ako i dalje postoje neki muškarci koji iza takvog ženskog uspeha otkrivaju lavež pretnji onda mogu mimo da spavaju - i jednas i druga su velike zato što emituju jednu univerzalno važnu i svima rzaumljivu poruku - ništa nije privlaćnije od snažne ličnosti.

PUBLIC ENEMY IDU U DISNEYLAND?

Da li se njihovi biološki časovnici kreću unazad? Na Yo Вит/ Rush The Show vozili su Oldsmobile 98. NaJr TakesA Nadon... primećenjeFalsh Gordon. FearOfßlackPlanetpouičuje: "Welcome to the black Disneyland!" Posle svega i nije baš sasvim jasno gde su se PE u 1990 bili zaputili - tek, uhvaćeni su na velikom predškolskom maskenbalu zvanom Fear OfA BlackPlanet. Duboko uživljeni u svoje nove bizame uloge obojenih super heroja, PE su poznatoj didaktićnosti dodali toliko samoparodije da je cma Amerika bila potpuno zbunjena. Tim povodom neki su ih prozvali Public Апешу. Da li su to njihovi Ijubimci izdali cmu stvar ili je diverzija postala subverzija? I dalje Public Enemysu Numero uno, No Bullshit. (GP)

GLOBALNA OKEANIJA?

V'išcgodinajenajavljivanoda ćercgion u ćijoj žižise nalazi Australijaposlali novo veliko privredno i kultumo središte sveta. U populamoj kulturi ta promena se već dogodila. Danas kada su Kylie Minogue i Jason Donovan svima poznati likovi, kada više nije potrebno objašnjavati ko su INXS i Midnighl Oil, a da ne govorimo o AC/DC, kada novozelandske grupe stvaraju remek dela (The Chills), prića o tomeje gotovo izlišna. Pacifikje postao deo globalne sobe, zahvaljujući ćinjenici da su prazne puteve anglosaksonske kulture popunili svežiji, miađi autori s dmge strane globusa. (DA)

14