RTV Teorija i praksa

kritika vidi u njihovoj umetničkoj relevantnosti samo u funkciji sa tradicionalnim dramaturškim inventarom, dopunjenim filmskim sredstvima izražavanja (korišćenje filmskih umetaka). Da li je to njen nedostatak ili neodgovarajuói odnos prema predmetu (TV drame), to ne spada u naš zadatak. 11. PUBLIKA О TV BRAMI Na jednoj strani je kritika sa izgrađenim estetskim pristupom umetničkom dein i kriterijumima koji se direktem odnose na proučavani fenomen, dok su na drugoj strani gledaoci, čiji su kriterijumi, upravo kod ove umetničke vrste vise nego drugde, spoljašnje prirode, u funkciji određenih socio-demografskih determinanti ili golih apstraktnih impresija. Zbog različitih polazišta obeju ocenjivača televizijskih drama jasno je da se ne može govoriti о njihovom usaglašavanju na nivou istih kriterijuma. Zato nam ostaje da na osnovu podataka koje posedujemo, opišemo spoljašanji odnos dve vrste ocenjivanja. Raspolažemo ocenama gledalaca za četiri TV drame emitovane 1973/74. 1. Sami bez anđela (21. 5. 1973, TV Beograd) 2. Duga lutanja (12. 11. 1973, TV Bratislava) 3. Pesak (18. 3. 1974, TV Sarajevo) 4. Momci (11. 11. 1974, TV Varšava) Publika je drame ocenjivala ocenama od 1 do 5. Pregledajući ocene kritike, utvrdili smo da su objavljene novinske recenzije za dve od tih drama, 2. i 3. Pogledajmo izbliže ocenu za prvu od četiri drame kojima cerno se baviti »Sami bez andela«. Dramu, koju je gledalo 45,9% celokupnog auditorijuma, gledaoci su ocenili sa 3,8. Detaljno raščlanjavanje te ocene daje nam sledeću sliku: 44% gledalaca su bili muškarci i oni su dali prosečnu ocenu 3,8, dok su žene, sa ocenom 3,9 bile nešto manje kritički raspoložene. Može se ustanoviti skoro neverovatna benevolentnost i muškog i ženskog dela auditorijuma: 92,6% prvih i 92,9% drugih ocenjuje dramu ocenom višom od 2.

111