RTV Teorija i praksa

Anketiranje se u početku obavljalo na sledeći način; slušaoci su preko glasila Mađarskog radija (Mađarske radio-novine) zamoljeni da pošalju pismene odgovore na sledeća tri pitanja; 1. Koji se program slušaocu najviše dopada; 2. Koji programi ne zadovoljavaju; 3. Koje se emisije ili želje pređlažu. Stiglo je samo 926 pisama, što je veoma razočaralo Ijude koji su radili na anketiranju, jer tada je u Mađarskoj bilo 74000 prijavljenih radio-aparata. Nešto kasnije je napravljen novi pokušaj na tom planu (rezultat tog pokušaja je navedena tabela): svakom pretplatniku uručen je poštom upitnik sa navedenim programskim rubrikama i trebalo je đa slušalac samo ispuni upitnik. Trideset procenata pretplatnika (27.120 pretplatnika) ispunilo je i poštom vratilo upitnike. Pisac

teksta smatra da rezultat ukazuje na konzervativan i zaostao ukus publike »što dokazuje činjenica da narođnu muziku ne može đa ugrozi čak ni zabavna muzika«. S druge strane, prema piscu tekbta, zastrašujuće je malo interesovanje za vesti, literaturu i sport. Možda su isto tako zanimljivi i događaji istorijskog značaja koji se odnose i na razvoj radio-talasa prvih godina postojanja radija. Ti podaci sadržani su u tabelama koje su sastavili J. Andraš i F. Tibor. One sadrže rubrike; 1. Istorijat međunarodnog rađija; 2. Istorijat Mađarskog radija; 3. Međunarodni događaji; 4. Istoiija Mađarske. Biblioteka u kojoj je objavljen ovaj Zbornik, objavila je 29 knjiga iz oblasti masovnih komunikacija.

Ildiko Ivanji

RAJĐANJE TELEVIZUE, sl. 21

[119