RTV Teorija i praksa

1 „Jornal of the royal statistical society”, vol.l3o.part 1,1967: On measuring television audiences, A.S.C. ehrenberg and W.A. Twyman. 2 „ORTF Opinions", Audience dc la televizion, octobrc 1972, Paris.

130.000 ispitanika, oko 50 miliona informacija, nekoliko stotina naselja u Republici obuhvaćenih ispitivanjem. Sve to obavi istraživačka ekipa Centra RTB sa ukupno do sada angažovanih ргеко 1500 anketara. Ovih nekoliko podataka smo naveli ne da bismo impresionirali čitaoca, več da potkrepimo konstataciju da je saznajni proces tekao paralelno sa istraživačkim u jednom ne tako kratkom vremenskom periodu. Razume se da ovo nije bio jedini, več samo jedan od ciljeva istraživanja koje smo objasnili u RTV-teorija i praksa broj 3, uz istovremeno nešto detaljnije objašnjenje metodologije istraživanja, pa se ovom prilikom njom nećemo baviti. Na ovom mestu dodajemo samo napomenu da ovakva vrsta istraživanja nije naš pronalazak i da se njima u razvijenijim zemljama Evrope istraživači bave decenijama realizujuči svakodnevno istraživanja sa velikim brojem ispitanika (BBC dnevno ispita oko 3000 Ijudi, godišnje preko milion', a ORTF u 400 porodica anketira oko 1600 lica starijih od 15 godina) 2 . Da bismo što potpunije odgovorili na postavljeno pitanje, u daljoj elaboraciji čemo se isključivo služiti prosečnim podacima koji su izračunati na bazi devet četrnaestodnevnih serija Dnevnog barometra (u daljem tekstu DB) i obrađenih u veoma kratkom roku u Matematičkom institutu Srpske akademije nauka i umetnosti, Mada nećemo objašnjavati metodologiju i instrumente istraživanja, želimo samo da odamo zahvalnost kolegama i stručnjacima

120