RTV Teorija i praksa
obavještavanja, velike rasprostranjenosti i posebnog efekta koji ostavlja na slušaoce. On se često u događaje uključuje još dok oni traju, ili neposredno posle njih, a svakako prije drugih sredstava obavještavanja. Ta situacija može imati i pozitivni uticaj na formiranje javnog mnjenja: slušalac se u neku ruku osječa kao učesnik zbivanja i samim tim aktivno zauzima svoj stav o određenim pitanjima. On se dalje interesuje, traži potpunija obavještenja i formira sopstveno mišljenje, interesuje se za mišljenje sugrađana i pripadnika svoje grupe, odnosno klase... Svoje stavove počinje da usklađuje sa stavovima drugih Ijudi ili da ih suprotstavlja. A takve situacije dovode do formiranja kreativnog javnog mnjenja koje odražava trenutno društveno stanje. Pored toga, radio u pojedinim situacijama može da uzbudi masu, da je povede sa puta racionalnog rasuđivanja i dovede u mnoge nekontrolisane situacije; to se obično dešava kada se želi uticati na iracionalne osjećaje Ijudske prirode. Nije slučajno što se manipulacija masom odvija zapravo uz pomoč masovnog medija.
MOGUĆNOST I OBLICI UTICAJA RADIO-PROGRAMA NA OMLADINU Danas je u društveno-političkim aktivnostima, pa čak i u teorijskim raspravama dosta prisutno preuveličavanje uticaja radija (i drugih medija) na omladinski auditorij. To preuveličavanje je daleko prisutnije od druge teze - o minornom uticaju i ulozi medija u formiranju društvenog profila mlade generacije.
29