RTV Teorija i praksa

Isto tako i „zamršeni pravni slučaj” tekao bi nepogrešivo u pravcu stvarnih i nedvosmislenih motiva, okolnosti i izvršenog čina. Njegovu pravu sliku zbivanja dala bi jedino televizija koja ima svojstvo da radnju prikaže trenutno istinito u intervalu njenog paljenja i gašenja. 3 I dok će film trajno svoju rolnu - točak mehanički odvijati i sa njom moguće pravce događaja ovako ili onako (re- i konstruisano) usmeravati, razuđivati, naslućivati, prekidati, polaziti u željenom ili pretpostavljenom pravcu, stvarajuči dileme, opet se vračati i nadovezivati se (linijnost, Euklid), televizija če, putem svetlosne sonde, električnim paljenjem i gašenjem, elektronskim tokovima neposrednog pračenja događaja biti uvek u u živom i direktnom odnosu sa njenim kontekstom - životnog (njegove neponovljivosti) i života samog.

3 Ovaj drugi primer ima sasvim uslovni značaj duboko opterećen takvim pretpostavkama koje spadaju gotovo u razmišljanja jednog Žaka Beržijea (urednika pariskog časopisa „Planeta”, autora nama poznatih Granica mogućeg), da li je uopšte moguće snimiti istoriju?... čak i tako blisku kakve su npr. sao'bračajne nezgode (do izlaska na uviđaj), mcđutim ovde naše istraživanje ide u pravcu postuliranja jedne moguće TV paradigmc - idealnog obrasca televizične televizije i u tome ga smisiu treba shvatiti. 59