RTV Teorija i praksa

TRI MODELA PROGRAMIRANJA Budučnost pruža izbor između tri različita modela: 1. redukcija - manje televizije; 2. stagnacija - televizija če ostati nepromenjena dok neki spoljni pritisak ne dovede do novine; 3. ekspanzija, razvoj i poboljšanje televizije. Glavni i odlučujuči faktor za primenu ovih modela je novac; magična reč je ekonomski rast. Ipak, u svim industrijalizovanim zemljama granice rasta već sada mogu da se zapaze. Period brzog i spektakulamog razvoja koji se ogledao u povečanju TV gledalaca i prihoda dostiže svoj vrhunac. Sada je važno ut\ r rditi prioritete. Komunikacija sada treba da se bori za mesto na listi prioriteta. Evo problema koji nagoveštava parola iz Kana: komunikacija i televizija postaju sve skuplje. Trošite manje jer če komunikacija biti skuplja. To je istovrcmeno reklamna poruka: ako treba da štedimo novac i smanjimo troškove počnimo od putera i godišnjih odmora a ne od komunikacija. Ideja je: trošite manje jer vam sredstva neče omogučiti i komunikaciju, Ljudi sa radija ne bi trebalo toliko da strahuju od stagnacije. U svim kritičnim situacijama radio je osnovni instrument koji preživi. Televizija, nasuprot, treba da dokaže da nije luksuzna igračka za srećna vremena več da se upotrebljava i kad stvari stoje loše. Deviza iz Kana objašnjava dobro shvatanje Ijudi sa televizije koji misle da će potrošači reći: „Trošimo manje kako bismo zadržali sadašnji nivo komunikacije.”

NAJVAŽNIJE ]E ODRŽATI SADAŠNJI NIVO A NE IĆI U EKSPANZIJU Ne govorimo o budućoj ekspanziji televizije. Bolje posmatrajmo najvažniji zadatak koji nas očekuje: očuvanje televizije. Ma koliko želeli samo da održimo sađašnji položaj i proizvodnju sledečih godina to će nas skupo stajati. Osim stagnacije prihoda prisutan je problem povečanja cena. Međutim, ovo poskupljenje može da se kompenzira na tri načina:

64