RTV Teorija i praksa
mi o tome vodimo računa. Znači, novokomponovana muzika uglavnom ide u emisijama ŽeZ/e slušalaca. S druge strane, velike zamerke se moraju uputiti Produkciji ploča: PGP RTB, kao i „Jugoton” i sve ostale produkcije, šalju nama „lokalci/na” one ploče za koje su oni lično zainteresovani da ih čuje širok krug Ijudi jer su to njihovi potrošači, tako da im se proda ploča. Neka oni to šalju nama i dalje, ali neka nam pošalju i neku dobru ploču džez-muzike, neku dobru ploču instrumentala i sve ostalo što oni imaju u svojoj produkciji. Međutim, oni smatraju da smo mi neke sporedne stanice koje isključivo i jedino mogu da emituju novokomponovanu muziku, pa nam takve ploče i šalju. SVETA LUKIĆ, književnik: U ovoj oblasti muzike, koja je večeras u centru naše pažnje, situacija počinje da se raspetljava. Pojmovi se bolje definišu, iz šire perspektive, koja omogučava da se vide sva grananja i uzajamni odnosi između standardne zabavne muzike domače i strane, naše stare izvorne narodne muzike, njenih novijih varijanata i, najzad, tzv, novokomponovane narodne muzike. Veliku, ako ne i presudnu ulogu tu igraju praktična iskustva, stečena, odn. proverena upravo poslednjih godina. Dobili smo veoma übedljivu potvrdu da nije izvorna narodna muzika sve ono što se u međuvremenu tako krštavalo, posebno radi toga da bi se suprotstavljalo novokomponovanoj muzici. Ponajmanje imaju autentičnu prirodu i kvalitet folklora one tvorevine pastoralnog, starogradskog i šlagerskog tipa, najčešče u kafanskoj stilizaciji, koje su neznatno starije od novokomponovanih pesama, nisu večeg dometa, i izdvajaju se najčešče jedino time što su im autori anonimni. Ni autentičnom, a kamoli ovom pseudo-izvornom muzikom ne može se danas zadovoljiti potreba veoma širokog kruga publike za jednim njemu dostupnim i višestruko bliskim muzičko-tekstuelnim iskazivajem. S razlogom su nosioci novokomponovane muzike skinuti sa trona junaka naše epohe, odnosno stvaralaca našeg javnog mnenja, sa trona na koji ih je uzdigla žuta štampa u koprodukciji sa EPP-ovima i PGP-ovima. Takođe, nije sporna stručna, akademska ocena vrednosti odnosno nevrednosti novokomponovanih dela.
177