RTV Teorija i praksa

Ali sve to nije presudno. Presudan je društveni kontekst jedne pojave koju smo okarakterisali kao društvenu više nego kao muzičku. Presudna je životna funkcija koju ona ima u svojoj brojnoj publici, maksimalna funkcija uprkos minimalnoj vrednosti. Svoju popularnost ona duguje aktuelnosti teksta, i takvog kakav jeste po književnim merilima: übog, šeprtljav, primitivan. Ali on ipak kaže svojoj publici nešto realno o njenom životu. U tom grmu leži zec. Ona tu funkciju vrši i dalje - večeras smo čuli podatke iz zemlje i inostranstva. Cenzurisanje nije pomoglo! I - pitanje nije da li čemo je i dalje cenzurisati, nego kako je učiniti boljom, kako je kanalisati, kako smanjiti nesklad između njene funkcije i vrednosti. Otkad je problem postavljen kao alternativa koja se mora rešiti: ili izvorna narodna ili novokomponovana, rešenje je kao što u životu biva - počelo možda da se nazire na trećoj strani. Pop-ansambli su uzeli da koriste folklor. Макаг to bilo samo koketovanje, površno i takođe primitivno, - ovakva perspektiva je jasna i optimistička. Ali ni ta orijentacija ne ukida novokomponovanu muziku kao direktnu mogućnost razvoja jedne specijalne vrste naše nacionalne zabavne muzike za šire i najšire slojeve, Saglasni smo više nego ranije u načelnim stavovima: nikakve frontalne suprotnosti, nikakve administrativne mere. Opšti pojmovi su sada dovoljno raščiščeni. Predstoji sledeći когак u kome Radio-televizija Beograd ima veliku ulogu. Ne samo da razlučuje nivoe i vidove ove muzike, nego da organizuje i kanališe njeno stvaranje u celom rasponu. Ukratko, da slobodnije utiče na prodor našeg savremenog života kroz tu muziku. BRANISLAV JOVIĆ, član VIS „Buket mojih prijatelja”: Mislim da je Kovač u pravu kad kaže da treba pružiti priliku onima za koje se smatra da vrede, da im se omoguči intenzivnije da rade, da im se pomogne daleko organizovanije nego do sada. Ukoliko se za nekog smatra da vredi, onda mu treba pomoči. Mislim i na Produkciju graofonskih ploča, пе samo na Radio-Beograd. Treba pomoći da se stvara ne ova stereotipna, sladunjava ili sa sličnim epitetima muzika, kako smo prinuđeni ponekad da radimo, jer takva se muzika prima

178