RTV Teorija i praksa

kontinuitet zbivanja pred kamerama, snimanja, odnosno elektronskog beleženja i montaže-miksovanja. Elektronski montažni postupak na televiziji odvija se u tekućem trenutku - „геа! time”-u, to znači da video-mikser istovremeno sa zbivanjem pred kamerama, miksovanjem, posredstvom mikserskog stola, spaja u celinu dobijene slike sa kamera zajedno sa drugim signalima sadržanim u emisiji (natpisi, fotosi, slajdovi, filmski i magnetoskopski inserti kao i prilozi drugih studija i TV centara). Spajanjem pomenutih signala, koje mikser vidi kao slike na monitorima, prema koncepciji reditelja stvara se jedinstveno audiovizuelno delo, to jest emisija. Jedna od očiglednih razlika između filmske i elektronske montaže (miksovanja) je u vremenskoj distanci između snimanja i

Miluertkj »to, proizvod firme RCA, prikazan je na izložbi TV opreme u Montreu 1975. godine i pretstavlja najsavrženiji uređaj te vrste. Na njemu se nalaze 269 tastera, 48 preklopnika i potenciometara kao i 6 pokretnih ručica. Svaki od ovih eiemenata ima svoju određenu operativnu funkciju nezavisnu ili u sklopu jedne od više mogućih kombinacija.

[35