RTV Teorija i praksa

Zakoni o televiziji i telekomunikacijama, koji su formulisani u vreme Rohasovog režima, još uvek su na snazi. Vlasništvom nad kanalima, država kontroliše TV emisije; televizija je definisana kao javna služba sa specijalnim državnim ciljevima. U periodu od 1954-56 većinu televizijskih emisija pripremao je ured za informacije i štampu Predsedništva i vojska. Prodavan je deo vremena za reklame da bi se delimično finansirao sistem. Većina emisija bila je kolumbijske proizvodnje i sa kolumbijskim glumcima. Emitovani su i neki strani materijali, koje su obezbeđivale ambasade i misije prijateljskih zemalja. Nasledivši nepopularnost režima vlade Rohasa, televizija ne samo da je gledana bez interesa, več su je izvesni slojevi kolumbijskog stanovništva smatrali štetnom. Zbog toga je biio malo preduzeća koja su želela da im imena budu povezana sa Rohasovom televizijom. Reklame su slale multinacionalne korporacije koje su delovale u tom regionu. Najvažnije kompanije koje su reklamirale svoje proizvode preko televizije biie su „Shell”, „Colgate-Palmoiive”, „Philips Oii”, „Atlas Publicidad”, „Dana”, „Мах Factor” i prodavnice ~Ley”. Sa pet gledalaca po prijemniku, auditorij Kolumbijske televizije se, u tom periodu, sastojao od 50.000 lica. REKLAMNE AGENCIJE SU ŽELELE DA RAZVIJU TELEVIZIJU DELIMIČNO I ZBOG PRITISKA KOJI SU NA NJIH VRŠILI NJIHOVI KLIJENTI, KOJI SU U DRUGIM ZEMLJAMA KORISTILI TELEVIZIJU Posle pada Rohasove vlade televizija je prošla kroz period spontane depolitizacije i komercijalizacije. Privatni interesi, stalno potpomagani od države u obezbeđivanju emisione opreme i studijskih kapaciteta, počeli su komercijalnu eksploataciju medija, koristeći seriju „specijalnih emisija”; fudbalske utakmice, borbe s bikovima, povratak Mis sveta u rodnu Kolumbiju. Posle uspeha ovih specijalnih emisija, „Esso Columbia” je izvršio niz istraživanja auditorija da bi se utvrdila popularnost televizije u poređenju sa ostalim medijima. Reklamne agencije su übrzo počele da shvataju komercijalni značaj televizije i da se takmiče za dobijanje klijenata. „МсСапп Erickson”, američko preduzeće, programirao je muzičko pozorište Esso.

56