RTV Teorija i praksa

Teletigre je sistematski blokirao „Pul”, i u pogledu gledanosti i u prihodima. Kad joj je istekao ugovor senjora de Monteho nije ponovo dobila kanal, iako se smatralo da ima privilegovan položaj pri dodeljivanju. Uzrok je delimično bio i snažan pritisak „Pula” koji je, posle njenog odlaska, dobio večinu vremena na lokalnom kanalu. „ZLATNO DOBA” TELEVIZIJSKIH REKLAMA JE POČELO 1968. GODINE Pre 1968. godine televizija u Kolumbiji je uzimala blizu 20% od ukupnog ulaganja u reklamne svrhe. Tri događaja su znatno uticala da se ovaj procenat poveća i televizija učvrsti kao vodeći reklamni medij u zemlji. Prvi od ovih događaja bio je dolazak Pape Pavla VI na Ekumenski kongres 1968. godine u Bogotu. Ovaj spektakl je prenošen celoj Zemlji. Satelitski prenos Armstrongovog iskrcavanja na Mesec 1969. godine takođe je stimulisao prodaju televizijskih prijemnika i povečanje auditorija. Olimpijske igre u Meksiku su predstavljale ogroman komercijalni uspeh, pogotovu što je vreme emitovanja veoma odgovaralo kolumbijskom auditoriju. Prenos predaje Svetskog kupa iz Meksiko Sitija 1970. godine, bio je veliki uspeh za reklamiranje i povečanje auditorija „Pula”. Od 1970. procenjuje se da televizija uzima 50% ukupnih sredstava koja se u Kolumbiji troše na reklame, Bilo je samo nekoliko direktnih ulaganja stranog kapitala u Kolumbijsku televiziju. Tokom 1965. godine aranžman ABC sa senjorom de Monteho bio je jedini. „Time Inc.” je pokušao da, zajedno sa grupom bogatih kolumbijskih bankara i industrijalaca, 1963. godine započne televizijsku produkciju, ali je to bio samo istraživački pokušaj koji nikada nije ostvaren. Neuspeh tog poduhvata „Time” pripisuje tome što kolumbijski partneri nisu hteli da ulože potreban novac. S druge strane, pošto nije proizvedeno ništa prihvatljivo, Kolumbijci su odbili da i dalje ulažu kapital. Sa izuzetkom špekulacija ABC sa Teletigrom, izgleda da su stav „Timea” delile i ostale američke mreže kao i mnogi drugi moguči investitori. Preovladalo je opšte übeđenje da Kolumbija predstavlja veoma kontrolisano i ograničeno televizijsko tržište i da, zbog nesigurnih i nedefinisanih odnosa između javnih i privatnih interesa, nije pogodna za televizijske investicije.

58