RTV Teorija i praksa

programima jugoslovenskih radio-stanica imamo dovoljno takvih emisija subotom i nedeljom? Odgovor je kratak: NEMAMO! Nedeljom programske šeme još i imaju emisije rekreativnog karaktera ali su one subotom retkost Međutim, subota je sada isto kao i nedelja - dan odmora i uz to ima nmogo sportskih događaja koji toga dana zaslužuju bolji tretman i plasman. Najzad, sport je uvek atrakcija, pa je kao takav redovno u stanju đa privuče veći auditorijum, naročito ako se prezentira na moderan radiofonski način. Sportske sadržine su najprivlačnije za slušaoce. Ne treba se bojati prodora rekreativnih, naročito onih kontakt emisija koje u istoriji radio-programa označavaju, ako ne prelomnu, a ono bar markantnu tačku razvoja jer trasiraju sasvim nove puteve. Kontakt i magazinske emisije su proizvod vremena u kome živimo i predstavljaju, bar kod nas, udarnu snagu nove faze razvoja radija. lako u njima govor zauzima dosta vremena, ovakve emisije ipak mogu da relaksiraju. Možda če se neko zapitati nije li opasno toliko govoriti u jednom bloku u kojem ima srazmerno malo muzike. Dobar govomi program, zanimljiv, lako prezentiran na atraktivan i dinamičan način može se s pažnjom slušati srazmerno dugo jer je u osnovi zabavan. Naši Ijudi rado pričaju, umeju da govore, vole da slušaju kad im se lepo priča. Moderan čovek je navikao na ekspanziju informacija svih vrsta, pa povrh toga i đalje traži: „dajte mi još, dajte mi odmah, dajte mi sve"! Povećan zahtev za informisanjem može se dovesti u vezu i sa povečanim slobodnim vremenom za primanje takve bujice saznanja. Ulazimo u doba veče dokolice. Radna vremena se skračuju, povećavaju se dani odmora, opšta je težnja da se ranije ide u penziju, ukratko - tenđencije ka sticanju dužeg odmora su sve prisutnije. Zar to nije šansa radija da se što više nametne kao informator i animator. Emisije magazinskog tipa mogu da relaksiraju, pre svega, zahvaljujuči brzini informisanja i strogoj aktuelnosti i jednostavnosti u prezentiranju. Statički mikrofoni sve više izlaze iz stuđija na teren radi dobavljanja dinamičnog programa. Slušalac sve više želi da bude svedok događaja koji je u toku. On je kompletno obavešten istovremeno kada se događaj odigrava. Slušalac preživljava i doživlljava događaj zahvaljujuči vrlo prijemčivim direktnim radio-prenosima. Ljudski glas je neposredniji i sugestivniji od pisane reči. Slušalac je polaskan što smo u stanju đa mu u sobu dovođimo ceo svet, što je skoro učesnik dinamičnih zbivanja na svim

80