RTV Teorija i praksa

Tokom 1973. godine BBC je proizveo i emitovao 10.474 5 časova programa, najviše na prvom, zatim na drugom i na regionalnim kanalima. Na kanalu BBC-1 emitovano je 4.959 časova, na BBC-2 3.190 i na regionalnim kanalima 2.598 časova programa. U strukturi emisija najveći broj je bio posvećen tekućim zbivanjima, magazinima i dokumentarnim emisijama, koje su apsorbovale 23,1% od pomenutih 10,5 hiljada časova godišnje produkcije. Proizvodnja programa ITV računa se emitovanim vremenom tokom sedmice. Nedeljni program je 1956. godine u proseku trajao 47 časova, a dve decenije kasnije 140 časova nedeljno. I sadržina emisija se prikazuje metodološki drugačije, pa su teška neposredna poređenja programske politike. Tako se vesti, dokumentarne emisije, tekuča zbivanja, religiozni, obrazovni i deo dečijeg programa podrazumevaju pod kategorijom - „ozbiljni sadržaji”. Na njih je 1974. godine bilo utrošeno u proseku 29% dnevne produkcije programa. U istom periodu proizvedeno je svega 400 sati programa za regionalne potrebe. Danas gotovo svi stanovnici Velike Britanije mogu da prate televizijski program. Obe televizijske mreže omogućavaju kvalitetan prijem na zavidnih 98% nacionalne teritorije. Godine 1974. bio je registrovan ukupan broj od 17, 324.570 pretplatnika. Više od 5,5 miliona posedovalo je prijemnike u boji. Iste godine BBC je završio poslovanje sa gubitkom od 636.000 funti (oko 20 milijardi starih dinara), pa je pretplata morala da poskupi. Po odluci iz 1974. godine pretplata za crno-beli prijemnik bila je godišnje osam funti, a za prijemnik u koloru - osamnaest. Negativni finansijski rezultat bio je povod da se ispita koliki broj vlasnika prijemnika izbegava plačanje pretplate. Procenjeno je da se radi o 650.000 gledalaca i da zbog njih BBC godišnje gubi 5,6 miliona funti. U međuvremenu naišle su nove teškoče izazvane inflacijom, i pretplata je ponovo poskupela. Celokupna publika britanske televizije podeljena je svakodnevno na kanale BBC i ITV otprilike 50:50. Služba za istraživanje publike BBC tvrdi da je podela 52:48 u korist BBC, dok drugi centri za istraživanje publike, bliski ITV, dokazuju obratno. U osnovi, pioguće je da se pojave ovakve razlike, jer se u istraživanju auditorijuma primenjuju dve

5 Podaci za BBC uzeti su iz: BBC Handbook 1975, BBC, London, 1975.

141