RTV Teorija i praksa

da se udeo EP u njihovim ukupnim prihodima stalno smanjivao. U razdoblju pomenute decenijejon se gotovo na pola smanjio u prognozi daljeg opadanja u sledećoj. Pitanje je, dakle, da li se ostvaruju očekivanja nekih naših i stranih stručnjaka koji su najavljivali savremeniju strukturu ulaganja u EP kod nas i veče učešče televizije u tome. 9

TABELA BROJ II.A: BRUTO PRIHODI RADIO-DIFUZNIH USTANOVA JUGOSLAVIJE OD EP

Godina Iznos Trend 1969 159.748.000 100 1970 204.354.000 127,9 1971 237.930.000 148,9 1972 223.183.000 139,7 1973 214.711.000 134,4 1974 259.815.000 159,1 1975 343.298.000 214,9 1976 332.403.000 208,1 Predviđanje za 1980. 512.556.000 320,8

9 Pozivajući se na jugoslovenske izvore (Jovanovič, Direktor april 1969), Philip Hanson u Advertising and Socialism ističe: „ the Vugoslav ’marketing mix’ is still quite ’old fashioned’ ” „Jovanović and his coleagues project a quadrupling of display advertising expenditure between 1968. and 1975. and no doubt expect the television share of this total to rise...”

TABELA BROJ 11. B: UDEO PRIHODA OD EP U UKUPNOM PRIHODU RADIODIFUZNIH USTANOVA

1969 19,9% 1970 20,7% 1971 18,8% 1972 15,6% 1973 12,3% 1974 11,8% 1975 11,6% 1976 10,5%

167