RTV Teorija i praksa

okviru redovnih rasprava o programu, nađe i pitanje delovanja u oblasti ekonomske propagande. Nekad se o tome razgovaralo samo kad dođe do ekscesa! Zapaža se bitna promena odnosa prema ekonomskopropagandnom programu. U RadioBeogradu, na primer, to se ogleda u večoj brizi o kadrovima koji rade na ovom polju, o kvalitetu onoga što se emituje. Nastoji se da i ovaj deo programa bude odgovarajuči ostalim delovima. Prevazilazi se shvatanje da je EP delatnost nezavisna od osnovne funkcije radija, da ona postoji da obezbedi pare. Preovlađuje saznanje da je u pitanju nešto što je sastavni deo ukupne informativne funkcije glasila u interesu udruženog rada. Inače, ukupni obim EKO-programa RadioBeograda iznosio je, u prošloj godini, 7,6% od ukupno emitovanog programa. Same poruke, tj. govorni deo tih emisija čine 2,4% programa. U ukupnim prihodima Radio-Beograda, na prihode od ekonomske propagande otpada 6-8%. U prošloj godini ovim putem je obezbeđeno 220 miliona dinara. Uticaj ekonomske propagande putem radija u velikoj meri zavisi od čujnosti radioprograma. U tom pogledu Radio-Beograd je napravio izuzetno krupan korak. Prvi predajnik sada ima snagu od 2.000 kW i jedna je od najjačih stanica u Evropi i svetu. Sada je u stanju da svaku poruku, to znači i propagandnu, prenese do daleko šireg kruga slušalaca nego ranije, do velikog broja naših radnika privremeno zaposlenih u inostranstvu, do šireg kruga poslovnih partnera i u najudaljenijim krajevima.

187