RTV Teorija i praksa

potrošača odražavaju i društveno-ekonomske odnose, utiču na njih i neposredno na potrošače, njihove stavove i javno mnenje”, da imaju i edukativnu funkciju u smislu obrazovanja potrošača, u sporazumu se podvlači da EP programi moraju da se formiraju na principima socijalističkog morala. Tu su sadržane vrlo precizne obaveze i odgovornosti onih koji pripremaju EP programe. Valja se češće vračati odredbama tog sporazuma i analizirati koliko se u svakodnevnom poslu one imaju u vidu. Treba videti vodi li se, na primer, računa o tome da; - „ekonomsko-propagandne poruke ne mogu da sadrže elemente koji nisu u skladu sa opštim normama samoupravnog društva”; - „moraju biti usklađene sa zakonskim propisima koji regulišu pitanja ekonomske propagande”; - „moraju biti postavljene tako da ne zloupotrebljavaju poverenje potrošača i ne iskoriščavaju pomanjkanje njegovog iskustva ili znanja”. Osnovna opredeljenja o tome kakav treba da bude EP program zapisana su i u intemim dokumentima samih radio-stanica. U Radio-Beogradu su tako utvrdili da osnovna orijentacija EKO programa »mora obezbediti, pre svega, atraktivnu propagandu uz istovremeno poštovanje zahteva koji se postavljaju pred sve programe Radio-Beograda, To znači da u EKO emisijama i segmentima ne može biti mesta povlađivanju lošem ukusu niti drugim zastranjivanjima ma koliko oni bili finansijski privlačni«.

189