RTV Teorija i praksa

Koliko se dosiedno ostvaruju sva ta »pravila ponašanja«? Sigurno je da su ne mali rezultati u ostvarivanju uloge koju EKO programi imaju. Već dugo godina emisije ekonomske propagande su u redu najslušanijih. Razlog, svakako, treba tražiti u posebnoj pažnji koja se poklanja izboru muzike za te emisije, ali sigurno je da tome doprinosi i nastojanje da propagandna poruka bude atraktivna, kratka, da ne zamara, da bude slušljiva. Sve češće u propagiranju određenih proizvoda i usluga neposredno učestvuju sami proizvođači i potrošači. Nastoji se da se reportažama sa lica mesta, uz učešće što šireg kruga ijudi, koji imaju šta da kažu o proizvodu ili usluzi o kojima se govori, razbija streotipnost emisija, i učini ih zanimljivijim. Tome doprinosi i sve češča praksa direktnog javljanja, sa mogućnošću slušalaca da se i sami uključe u program. Vodi se računa o ostvarivanju što čvrščeg kontakta sa slušaocima što je jedan od važnih elemenata slušanosti. Zanimljivo je da se u emisijama često govori o delovanju kolektiva u celini, da se razgovara sa odgovornim Ijudima iz samoupravnih organa i kolegijalnih tela. Razgovara se ne samo o proizvodu koji se želi preporučiti tržištu već i o poslovanju u celini. Zanimljivo je da se u ovim programima govori i o teškočama na koje kolektiv nailazi, pa i o promašajima koji se javljaju u svakodnevnom poslovanju. Događa se, na primer, da u ekonomskopropagandnoj emisiji, koju plaća banka, čujemo i vrlo ozbiljne primedbe njenog komitenta koji kaže da je prevalio toliki i toliki put iz inostranstva, izgubio toliko i toliko vremena da bi obavio neke poslove u toj banci!

190