RTV Teorija i praksa

Za mene je pogrešno i malo zastarelo reči: radio je u službi umetnosti. To je ona strana radija koja prenosi umetnost stvorenu negde na drugom mestu. Mislim da bi trebalo da mi prvenstveno buđemo centar iz kojeg če da zrači stvaralaštvo radija, umetnost radija. O tome postoji literatura, koja možda kod nas nije dovoljno široko poznata. Na Ijudima je iz radija da govorimo o umetnosti radija, a ne o radiju u službi umetnosti. I mislim da ovaj naš Festival ima, i sve više će imati, baš taj zadatak da se pokaže, afirmiše i razvija stvaralaštvo na radiju, i to baš u onim domenima gde je radiostvaralaštvo u največoj mogućnosti da se iskaže. Na jednom međunarodnom sastanku u Engleakoj razmatralo se kako stvaralaštvo na radiju dovesti na nivomaučnog ispitivanja. Reč je bila o radio-drami. Izlaganja Ujudi sa univerziteta ograničavali su se, ne na bit radio-iStvaralaštva, nego na domen literature. Međutim, radio-drama nije tekst, nego je njegov „tekst” snimljena traka. Na Ijudima je iz radija da se interesovanje za taj finalan umetnički rezultat podrži i razvija. Sa radija treba da potekne inicijativa obaveštavanja o toj specifičnoj vrsti stvaralaštva. U bogatom programu, kakav teče na našim rađio-talasima svih stanica, ima bogatstvo materijala o kome slušaiac nije dovoljno obavešten. Nema publikacija u kojima bi slušalac mogao fe nađe detaljnije informacije o svakoj eraisiji. Sužene informadje u novinama slušaocu nisu dovoljne... DRAGOSLAV SIMIĆ; (Radio Beograd) Ono što bi trebalo istaći, to je nešto što radiomasma, što se uglavnom na našim rađio-stanicama i ne dešam. To je neka vrsta života. Ono što treba da diktira program, jpo mom mišljenju, to je svakodnevni život koji se kodmas dešava. Ovde je bilo reči o samoupravljanju o životu uffabrikama. Međutim, meni se čini da radio nema svoje mibrofone uključene u svakodnevni živoL Ja sam za neštolto se zove doživljavanje (hepening). Meni se čini da sve ano što predstavlja svakodnevni život, treba da predstavlja i program radija. Čini mi se da mi prepričavamo događdjs., a manje smo uključeni u direktno dešavanje. To je nešto šteffri, po mom mišljenju, trebalo da predstavlja budučnost rafijja Bilo bi

76