RTV Teorija i praksa

i uticalo na stvaranje jedinstvenih gledanja na zbivanja u radiofoniji u nas. Festival u Ohridu, koji je sada za mnoge prolazna turistička stanica, bio bi logični finale prethodno dobro programiranog rada, trijumf jednogodišnjeg stvaralaštva na planu jugoslovenske teorije i prakse radija.) Drugo, javnost, kao što je istaknuto na početku, treba da prati festival radija uživo. Treče, postojala bi dva žirija. Zvanični žiri radio-stanica i žiri slušalaca. Kao i emisije, tako bi se i ocene žirija radio-stanica iznosile javno, znači odmah po završetku pojedinih blokova. Slušaoci bi svoje ocene davali na kuponima, posebno štampanim za tu svrhu u svim jugoslovenskim dnevnim listovima. Tako odabrane emisije za koje se slušaoci zalažu, možda i ne bi bile najbolje po nekim drugim merilima, ali bi one ukazale na ukus i opredeljenja slušalaca, što, čini se, nije nevažno u pripremama nekog budućeg programa. Četvrto, emisije sniraljene na jezicima narodnosti imale bi poseban tretman jer bi se simultano prevodile. Unapred štampan tekst, u vidu letka, omogućio bi još bolje prihvatanje programa. Peto, u toku sedam dana, sve jugoslovenske radio-stanice, ukidaju postoječe uobičajene programske šeme i usvajaju jedinstvenu, novu, koja se komponuje na osnovu prethodno prijavljenih emisija. Jedine „tvrde tačke” koje se ovim izborom ne remete, jesu osnovne informativne emisije: vesti, novosti dana i večemji dnevnik, S tim što su i Novosti dana i Dnevnik takođe takmičarske emisije. Ova gruba skica treba da pokaže kako je zamišljen program festivala: a) nosilac tehničkog dela posla je jedna radio-stanica koja se za tu priliku proglašava matičnom stanicom; b) trajanje festivala (sedam dana) u vremenu od 12.00 do 20.00 časova. c) karakterističnim zvučnim signalom započinje festivalski dan. Spiker matične stanice vodi čitav program po sistemu prozivanja. Na primer: „Molim Radio-Titograd da predstavi svoju emisiju...” Spiker RT: „Prva emisija Radio-Titograda na festivalu jugoslovenskog radija je...”

111