RTV Teorija i praksa

zaključcima vezanim za preslušavanje dokumentame reportaže žiri zamera nekim autorima ~što se kriju iza materijala.” Očevidno je da je ovakvom sastavu bio stran jedan od osnovnih prindpa u radu na modernoj dokumentamoj reportaži, gde autor na „svetlost dana”, dramaturškim zahvatom, a ne recimo, vođenjem dijaloga, iznosi problem koji tretira reportaža. Festival, na određen način, predstavlja i školu novinarstva. Slušanje emisija ni najmanje nije gola zabava. One su kao nova nepoznata literatura za pisce. To je sticanje iskustava na tuđem delu. Zato je očevidno koliko je važno doneti prave odluke, imati jasne stavove, jer isticanje loših emisija samo hrani malograđansku psihologiju koja preti da osvoji prostore naših radio-stanica. Kič zamenjuje delo i proglašava se izuzetnim ostvarenjem iako to nije. Festivalske sudije koje su delegirane iz sredine jedne radio-stanice, po mišljenju autora, nisu u stanju da pravilno obave svoj posao. (Ovde je pokrenuto i značajno pitanje vrednovanja dela na festivalu. Definisanje kriterijuma je težak i mukotrpan posao. Ko je taj koji će svojom ocenom utvrditi šta je dobro i lepo, a šta ne? No, bez ambicija da se upuštamo u raspravljanje oko ove teme koja zadire u oblast van ove o kojoj pišemo, čini se da je korisno istači sledeče: ako smo se opredelili za koncepciju samoupravnog radija, ,onda i kriterijum vrednovanja dela’ uključuje takvu estetiku koja iz datog modela proizilazi.) PET TAČAKA Nova forma Festivala, za koju se zalažemo, рге svega uključuje ove elemente koji če činiti osnovu za razmišljanja o nekoj novoj Nedelji jugoslovenskog radija. Prvo, stvaranje jedinstvenih kriterijuma za vrednovanje pojedinih dela doprinelo bi ne samo pravičnoj podeli nagrada već bi uticalo na brže stvaranje autorskog radija koji neče bolovati od činovničkog mentaliteta. (Jedan skup jugoslovenskih radio-stvaralaca uz prisustvo Ijudi iz drugih struktura koji se interesuju za ovaj medijum, slušao bi odabrana dela; potom bi se vršila analiza, izlagalo selektivno I pračenje dostignuča stranih radio-stanica sa željom da se iznošenje praktičnih iskustava iz rada na pojedinim programima i emisijama proprati pravim naučnim saopštenjima. To bi skupu dalo karakter trajne manifestacije

110