RTV Teorija i praksa

pri čemu, osim u prvoj kategoriji, u preostalim imamo veči broj nekompatibilnih formata. Da li je moguče danas definisati kako bi trebalo da izgleda idealan magnetoskop za EN, bez obzira na korišćeni format snimanja? Jednostavni odgovor na ovo pitanje bi glasio otprilike ovako: - veoma mali i lak, - zasnovan na kasetnom principu sa kasetama od 60 min., - baterijski napajan sa veoma malom potrošnjom, - otporan na udare i transport, - opremljen mogućnošću kompletne elektronske montaže daljinski komandovane sa kamere, - da daje sliku visoko profesionalnog kvaliteta, - da omogućuje izradu prihvatljive pete generacije snimka, i - da ne bude skup. Nažalost, moramo biti realni. Razuman zahtev bi bio da se ućini jedan korak napred u odnosu na današnje stanje: - lakši od 12 kg u portabl verziji, - zasnovan na kasetnom principu, sa kasetom dužom od 20 min., - baterijski napajan sa relativno malom potrošnjom, - opremljen mogućnošću montažnog nastavljanja snimka sa daljinskom komandom na kameri, - sposoban da da sliku istog, ili nešto boljeg kvaliteta u odnosu na 16 mm film, - da omogući prihvatljivu treću generaciju snimka, i - da ne bude skup. Kvadrupleks portabl magnetoskopi su već u stanju da daju sliku visokog kvaliteta, nažalost njihova velićina, težina, potrošnja energije i osetljivost na udare su veoma, veoma daleko od prihvatljivih. Pri tom, treba napomenuti da ove mašine koriste format identičan onome na kome su zasnovani uređaji koji se danas nalaze u svim XV studijima u svetu. Neki profesionalni helikoidalni magnetoskopi sa trakom od 1 inča nude portabl verzije njihovih kompleksnih studijskih mašina. Kvalitet njihovog signala bi se lako mogao smatrati dobrim, međutim i ove mašine su još uvek velike, teške i osetljive na potrese, Treću grupu uglavnom čine kasetni magnetoskopi bazirani na U-matic formatu. Očigledno je da su po veličini, težini, otpornosti na udare, kasetnom principu i ceni ovi uređaji

184