RTV Teorija i praksa
Predsedništva CK SKJ i Sekretarijata Savezne konferencije SSRNJ, akcioni program Predsedništva SK SSRNJ o izgrađivanju sistema informisanja u socijalističkom samoupravnom društvu, partijska savetovanja RTV u Sarajevu, Miločeru, Kladovu, Ohridu, itd.). 2. Uzroci pomenutog zaostajanja su očito dublji i da bi se oni otkrili nužna su ozbiljna izučavanja. Jasno je đa te uzroke ne treba tražiti u specifičnostima pojedinih republika i pokrajina odnosno njihovih TV centara nego u privremenim teškoćama' ofajektivnog karaktera u kojima se nalaze pojedini TV centri i u nedovoljnoj angažovanosti subjektivnih snaga. 3. Među objektivne teškoće spadaju svakako posledice dosađašnjeg neravnomemog razvoja naših TV centara... 4. Među subjektivnim slabostima največa je nedostatak sistematičnog prilaza problemu sa dugoročnom orijentacijom za njegovo rešavanje. JRT je jedna od retkih zajednica na jugoslovenskora nivou koja nema zajednički i dogovorom utvrđene smemice ili osnove dugoročnog i srednjoročnog razvoja VI U celini uzev Jugoslovenska televizija veoma uzima u obzir zahteve korisnika informacija za sadržajima iz baze, iz organizacije udruženog rada, iz mesnih i interesnih zajednica, iz lokalne sredine. Realna potreba za tim informacijama rađa se iz složenih situacija i problema koji se u novim uslovima decentralizovano rešavaju pa se traži analogija u situacijama i načinu rešavanja pojedinih aktuelnih problema. Prihvačena je i potreba da se informacije o već donetim odlukama zamene informacijama koje će omogučiti sporazumevanje i dogovaranje, usklađivanje interesa i konstituisanje zajedničkih stavova i odluka. I jedno i drugo, međutim, kao da se zaustavlja na granicama republika i pokrajina. Kao da i dalje traje proces diferenciranja TV programa i TV centara što je svakako dobro, ali bi bilo još bolje ako bi se oslobodiio stihije i bilo praćeno i obrnutim procesom. Naravno, ne u smislu stapanja u homogenu celinu nego u smislu stvaranja „jedinstva u različitosti”, utoliko pre što se ne radi o osam samostalnih proizvođača bilo kakve robe koja se razmenjuje s ciljem da se ostvari veći dohodak, nego o specifičnoj delatnosti koja je sastavni deo društveno-političkog sistema.
21