RTV Teorija i praksa

dešava i događa u određenoj društveno-političkoj zajednici. Ovo je vrijeme u kojem televizija postepeno, ali sistematski prerasta iz društvene atrakcije u društvenu funkciju. Sasvim je izvjesno da u tom periodu prerastanja ona sa sobom nosi i određene slabosti koje samo organizovane subjektivne snage u okviru radio-televizijskih kuća, a uz pomoć društvene zajednice, mogu prevazići. Time hoću da kažem da ovo nije samo pitanje Ijudi zaposlenih na televiziji, nego je pitanje širih društvenih akcija... MIROLJUB JEVTOVIĆ, urednik ćasopisa RTV: Naša jugoslovenska televizija ulaže neverovatne napore da sebe bolje konstituiše, da sebe bolje organizuje. Imao sam zadovoljstvo da upoznam i neke druge televizije. Ovih dana u našem ćasopisu objavljujemo kakav je haos u italijanskoj televiziji. Tužena je italijanska država da nema pravo na monopol i RAI je u Ustavnom sudu izgubio proces... U Francuskoj čine rigorozne poteze. Šveđani imaju vanredne multimedijske orijentacije koje mi samo možemo da poželimo, Pre jedno desetak godinabio je jedan interesantan parlamentarni izveštaj o stanju u BBC. Ovih dana napravljen je parlamentarni Ananov izveštaj - o kome čemo u broju 8 našeg ćasopisa objaviti prilog. Televizije pokušavaju da sagledaju sebe, da se brže razvijaju, da budu bar когак ispred postojeće prakse. U tom pogledu su želje da se značajna zapažanja što bolje konstituišu i da se iz prakse kristališu principijelnija sagledavanja stvari, Smatram da mi ustavnu transformaciju sada više sagledavamo na makroplanu, organizaciono-tehničkom, ekonomskom, na planu saradnje i tako dalje. Međutim u mikro-plan skoro da i ne zalazimo. Tek u suptilnim izlaganjima se oseti da je suština u mikroplanu. A to je: da li uopšte mi shvatamo televiziju na pravi naćin? Kad kažem na pravi način, mislim da se naše jugoslovensko shvatanje (i praksa) televizije moraju da razlikuju od shvatanja televizije koje postoji u svetu izvan nas, u jednom autoritarnom, državnom svetu Istoka i u jednom kapitalistićkom svetu Zapada. Naša televizija ima izvesna principijelna, strateška rešenja. Ali nema zadovoljavajuča konkretna rešenja. Očito je da treba da dođe do kopernikovskog zahvata u odnosu na televizijske metode.

49