RTV Teorija i praksa

ne može da radi nijedna uprava sama, mi predlažemo da se formulišu metode koje bi osigurale redovnu razmenu informacija između Odbora i Savetodavnog komiteta za telekomunikacije. To bi moglo da se postigne ili uzaiamnom razmenom članova jednog i drugog tela da bi se ad hoc rešile neke stvari, ili održavanjem zajedničkih sastanaka. Odbor za javno ispitivanje radio-televizije i novi Savetodavni komitet za telekomunikacije bolje će izvršavati svoje dužnosti ako jedan drugom budu znali stavove i namere. Odbor će želeti da ima pouzdanu procenu tehničkih mogućnosti, dok će Savetodavni komitet za telekomunikacije želeti da iz dobro informisanih izvora dobija mišljenje o potrebama i predlozima kako javnosti, tako i svih uprava radio-televizijskih kompanija. Efikasnost Odbora zavisiće od njegove sposobnosti da razume složenosti radio-televizijske politike, tehnologije i prakse, i da o svemu tome donese razumne sudove. I mi sami smo svesni teškoća koje se javljaju prilikom ovladavanja spletom spornih radio-televizijskih problema u kratkom roku. Mi zato smatramo da bi on trebalo da sprovodi istraživanja stavova javnosti ili da izvršava neke druge zadatke koje bi mu dao ministar unutrašnjih poslova, Preporučujemo da Odbor izveštaje o tome šta je otkrio podnosi ministru unutrašnjih poslova ili upravi radio-televizije, već prema tome ko je od njih odgovoran za predmet ispitivanja. Time bi se izbegla neprilika da ministar unutrašnjih poslova prima izveštaje o stvarima koje se tiču sadržaja programa. Baš zato javne diskusije treba da vodi Odbor a ne Ministarstvo unutrašnjih poslova. Izveštaji ovog Odbora naknadno bi se štampali pa bi ujedno predstavljali i godišnji izveštaj o njegovom radu ko|i bi se upućivao na razmatranje ministru unutrašnjih poslova radi iznošenja pred Parlament. Odbor bi bio na usluzi i prilikom preduzimanja specifičnih zadataka koji ne bi priličili vladi. Na primer, smatramo da bi Odbor, u saglasnosti sa svim radio-televizijskim upravama, trebalo da imenuje članove Komisije za žalbe. lako se skoro svi slažemo da je novi Odbor neophodan da bi se izvršavale sve ove osnovne funkcije, ipak ne bismo želeli da prikrijemo da među nama ima različitih mišljenja o preciznoj prirodi zadataka koje bi trebalo postaviti pred Odbor. Neki bi želeli da se Odboru da aktivna uloga u formulisanju politike radio-televizije, s pravom da razmatra stvari kao što su visina novčanog iznosa godišnje i mesečne pretplate, i da sprovodi istraživanja u vezi sa radiom i televizijom. Neki od nas se plaše da bi se, bez obzira na naše

100