RTV Teorija i praksa

najpre bismo želeli da objasnimo šta podrazumevamo pod terminom „logička dominanta”. Za razliku od nekih drugih teoretičara, a u specifičnom svetlu problema koji razmatramo, mi pod terminom „logička dominanta” podrazumevamo ukupnost svega logičkog /(logos)nosnog/ u radio-dramskom umetničkom delu, to jest, sve ono kroz šta logičko u radio-dramskom umetničkom delu jest to što jest Prema tome, odgovor na pitanje šta je logička dominanta radio-dramskog umetničkog dela glasio bi, ukratko, ovako: Logička dominanta radio-dramskog umetničkog dela (jeste) zbiva se u prostoru epistemološke korelacije ontološko-strukturalnih ustrojstava radio-dramskog umetničkog dela uopšte (u celokupnosti njegovih struktumih momenata) i fundamentalnih kategorija realnog bića (pa tako i bića umetnosti): prostora i vremena. Recimo, na kraju, da se tu, logičkoj dominanti radio-drame saobrazno, zbiva istovremeno i apofantičk;i (obelodanjujuči) logos radio-dramskog umetničkog dela. Štaviše, naslučujemo da su logička dominanta i apofantički (obelodanjujuči) logos radio-drame - jedno. Ali, neka to bude predmet naših potonjih razmišljanja o filozofiji i estetici radio-dramskog umetničkog dela.

135