RTV Teorija i praksa

KOMUNIKOLOGIJA

Martin Mejer

ULICA SEZAM

Televizija je posebno pratilac dece od njihovog ranog doba ine može se uporediti ni sa jednim drugim masovnim medijem. Džems Haloran (J.D.Halloran)

Deca koja su navikla ili su u prilici da veći deo dana pasivno slušaju toplu poruku koja dolazi sa televizijskog ekrana, da slušaju duboki osećajni poziv takozvanih televizijskih ličnosti, ćesto su nesposobna da prihvate ličnosti iz života, jer one kod njih bude mnogo manje osećanja nego iskusni glumci. Štaviše, ta deca gube sposobnost da uče od stvarnosti јег su životna iskustva mnogo složenija od onih koja vide na ekranu, a niko se na kraju ne nađe da im sve objasni. „Televizijsko dete” se obeshrabruje kada ne može da prodre u smisao onoga što se oko njega dešava... Ako se kasnije ovaj zid inercije ne skloni, emocionalna izolacija koja počinje da se formira pred TV ekranom može se nastaviti... Ona se pretvara u pasivnost i obeshrabrenje pred samostalnim aktivnim suočavanjem sa životom, a to predstavlja glavnu opasnost od televizije. Bruno Betelhajm (Bruno Bettelheim) Kada su se na kanalu BBC pojavile obrazovne emisije kao što su Naučni

180