RTV Teorija i praksa

То prelaženje iz sfere kinematografske umetnosti ka televiziji ogleda se рге svega u izuzetnoj mogućnosti animiranog filma da uspostavi prisan kontakt sa najširim auditorijem, pa ga je kao takvog televizija odmah prihvatila. „Animacija se po svom jeziku i savremenom rukopisu nameće kao najinternacionalnija i najprodornija od svih filmskih vrsta” - piše Ranko Munitić u svom eseju Sadašnjost i budućnost medija u ekspanziji („Filmska kultura”, br. 114), i dalje - „пе trebaju joj riječi, ne treba joj uvažavanje geografskih iingvističkih ni ostalih karakteristika, zato što se oživljeni crtež svima obrača na svom vlastitom, internacionalnom, pikto-fono-kinetičkom jeziku”. I zaista, televizija, kombinujući program od emisija „uživo”, zapisa na tejpu i filmskoj vrpci, najčešče se (ili bar vrlo često) pomaže nezamenljivim i uvek popularnim crtanim filmovima. Animacija u školskom programu, crtani film u EPP programu, oživljena grafika u najavama programa, crtani filmovi za decu i odrasle, jezici, matematika, fizika, biologija, istorija, zabavni crtani filmovi onda kada su najavljeni i onda kada upadaju u nepredviđene rupe u programu, sve to govori da animacije i crtanog filma na teieviziji nikad nije dosta. Zbog toga televizija

79