RTV Teorija i praksa

sa anketama, a u koja ne, jer je gledanost naših programa u odnosu na beogradske programe prilično mala. LADOPOHAR: Naša praksa potvrđuje da iz Barometra ne treba da uzimamo samo obim, koji nikog više ne interesuje, mali broj njih interesuje i sastav auditorija, nešto više možda ocena pojedinih emisija, ali to se ponavlja iz godine u godinu i godinama, tako da nije interesantno kao, možda, prvi Barometar. Zbog toga, a i iz drugih razloga mi več duže vremena idemo i u druga istraživanja i iz toga se može kao mozaik sastaviti malo potpunija slika. To što je Timotić naveo tvrdnju - „radio je medij mladih” dosta je paušalna procena dok se ne vidi kako je to kod Prvog programa Radija, u programu 202 i kod drugih programa. Kod nas neka ispitivanja emisija u toku dve največe ovogodišnje društvene akcije, kao što su izbori i kongres SKJ, pokazuju sve što ide u prilog ovoj diskusiji o informativno-političkim emisijama. Prvo, svi znate da pored dnevnih informativmh emisija kao što je Dnevnik postoje posebne informativne emisije koje se bave tim pitanjima. Cilj utvrđivanja je bio kako su mediji u to doba odigrali svoju društvenu i medijsku ulogu, kako su se uključili u izbornu kampanju, u popularisanje kongresa i aktiviranje svoje publike. Šta smo utvrdili? Na pitanje - gde ste najviše saznali o izborima i kongresnoj tematici itd., svi redom navode dnevne informativne emisije, a ne one emisije koje su bile posvečene posebno tim problemima, koje su posebno na to upučivale. I to nije prvi put da dobijemo taj nalaz. Znači, dnevno informativne emisije radija i TV Dnevnik imaju poseban značaj u tome, i pored svih slabosti koje je Plavšič nabrojao. Tu je bitno vreme kad se emituju dnevnici i dnevni ritam, koji daje svoj efekat i jasno je da su ti dnevnici najviše pamčeni, ti sadržaji idu u svest Ijudi, dok druge emisije koje se pojavljuju nedeljno ili u drugo vreme imaju manji efekat Jedna druga stvar je takođe interesantna, to je da dnevnici ispitivali smo kako se publika ponaša u vremenskim razmacima, da li je ista u 8 , u 8,15 ili u itd., - i utvrdili da onaj ko gleda Dnevnik ostaje na tom kanalu i prati

104