RTV Teorija i praksa

i druge emisije. To znači da ima emisija koje daju publiku i ostalim programima. Treča stvar, hoču da kažem da je paušalno reči - radio je takav i takav medij, televizija je takav i takav medij. Šta smo mi utvrdili? Kad smo pitali - kako ste bili informisani o ovim akcijama, tri četvrtine u Sloveniji je bilo dobro informisano, a jedna četvrtina nikako. U toj jednoj četvrtini je omladina največim delom. Oni slušaju muziku, a političke sadržaje ne. I još znate več koje grupacije - nekvaUfikovani itd. NEVENKA PERKOVIĆ: Ispitivanje omladine vršeno je ove jeseni na zahtev Programskog kolegija iz koga bi trebalo da saznamo opšti odnos omladine prema programima Radija i Televizije sa osvrtom na zahteve i potrebe omladine u vezi sa programima. Posebno je stavljen akcent na oraladinske emisije da se vidi koUko se prate, da U se slušaju i gledaju i da se sazna kakve bi emisije bile pogodne za omladinu Srbije. Istraživanje je imalo i ulogu preUminarnih istraživanja. IšU smo na ispitivanje manje grupe omladine, međutim primeniU smo metod koji do sada nismo često primenjivaU a koji je trebalo da sondira teren i prikaže mišljenje omladine u svoj disperziji. SlužiU smo se metodom intervjua sa podsetnikom. Istraživano je mišljenje 54 omladinca i omladinke, s tim što pod omladinom podrazumevam svakog člana našeg društva od 13 do 27 godina; obuhvačene su sve strukture iz đačke, studentske, zaposlene, nezaposlene i poljoprivredne omladine. Svaki pojedinac je predstavnik svoje strukture, tako da su obuhvačene raz Učite škole, fakulteti, zaposleni u privredi i van privrede. Pored toga, vršiU smo istraživanje omladinskih emisija koje su emitovane na programima Radija i Televizije od 8. septembra do 11. oktobra iU obrnuto od 11. do 8, a koriščeni su i podaci koje smo dobiU drugim istraživanjem Centra kad smo se bavili opštom strukturom auditorija pa smo sekundarno izvukU i omladinsku strukturu itd. Izneču najvažnije podatke, još su u toku obrade, ali ču dati najmarkantnije i najvažnije, a kasnije če to biti prikazano detaljno. Omladinske emisije na Radiju prati 26 (48%) ispitanika, na

105