RTV Teorija i praksa

gledanost emisija - recimo, kvalitet emisije je negde na pretposlednjem mestu. Mi smo ovde dosta govorili o globalnoj pubiici i o globalnim programima, a nismo ušli u diferencijaciju ni u socijalnu stratifikaciju publike, ni u detalje programa, јег postoje u Prvom programu Radija vremenski segmenti, odnosno blokovi - jutarnji, prepodnevni, večernji, pa u okviru toga postoje određeni žanrovi - informativni, politički, kulturni itd. MIROSLAV ĐORĐEVIĆ: Primer koji je Nena Perkovič pokazala na omladini na jednom raalom uzorku pokazuje da su se omladinci izjasnili o nizu programskih sadržaja koji bi u ovom Barometru bili iskazani kao nule. Međutim, oni nisu nule. Ako mi govorimo da malo njih sluša ozbiljnu muziku, ako jedno predavanje ili razgovor na Trečem programu sluša 3.000 Ijudi, uvek treba imati u vidu da je to u odnosu na salu Kolarčevog univerziteta sto, ili pedeset, ili dvesta puta više. A ovi drugj brojevi o kojima govorimo - milion, dva miliona ili osam miliona, to su neke enormne kategorije o kojima moramo posebno i da brinemo. Ali, ni manjina nije za zapostavljanje. Mi nismo stigli da govorimo, ali imamo precizne podatke da su emisije televizijske škole рге i po podne pračene u vrlo zadovoljavajučem broju. Imamo podatke da se prate i takozvani zapostavljeni sadržaji, i kulturno-umetnički, u velikom broju. Ali je sigurno da može da se procenjuje i na ovaj način: da je 500.000 gledanja jedne utakmice neuspeh za tu utakmicu, a da je 50.000 gledalaca za jednu kulturno-umetničku ili obrazovnu emisiju upravo veliki uspeh za tu emisiju. Mi nismo ušli u izgrađivanje vrednosne aparature nego dosta olako i dosta po nas komotno šaljemo gomile podataka nediferenciranih i bez objašnjenja korisnicima da oni sebe traže gde su i šta su, a nismo to situirali u jedan određeni vrednosni društveno kategorijalan aparat Kad govorimo o novim zahvatima, a oni su neminovni, moramo pre svega govoriti o čoveku, o njegovim potrebama, o njegovim mogučnostima i o radiju i televiziji kao jednom delu sredstava masovne komunikacije koja zadovoljavaju potrebe čoveka. Do sada su naša istraživanja uglavnom i jedino bila postavljena kao istraživanja radio i televizijskog programa, a čovek je bio u funkciji radija i televizije.

118