RTV Teorija i praksa

Bez obzira što smo morali da prođemo kroz tu fazu, mislim da је trenutak da počnemo da se bavimo Ijudima, a ne samo programima. Mada moram reći da je bavljenje programima mnogo komotnije i lakše nego bavljenje Ijudima. GOJKO MILETIĆ: }a bih najpre da se zahvalim što smo mi koji se bavimo programom pozvani na ovaj sastanak i što imamo mogućnost da nešto kažemo. Moram da se osvraem na Đorđevičevo izlaganje, bojim se da ima u njegovom izlaganju jedna zaoštrena razlika koja se na tom nivou ne bi mogla zatvarati. Naime - „bavimo se Ijudima, a ne programima”. U krajnjoj konsekvend ovo znaći - institut za sociološka istraživanja, bez bližih odredbi. A ovo je Centar za istraživanje programa RTB. Znači, što se mene lično tiče, mislim da bi tu dilemu na tom nivou trebalo otkloniti, i onda, u suprotnom slučaju, ja bih raogao da prihvatim sve ove primedbe, naročito ove kvalitativnog karaktera, koje su po mom mišljenju vrlo značajne, i za nekakav drukčiji prodor u istraživanja naših programa. Da i ja učinim dva razlikovanja prethodno: Mislim da je za kritičko razmišljanje o ovoj stvari izuzetno važno razlikovanje medija televizije i radija, i to sa praktičnog stanovišta, ne pre svega sa stanovišta medija kao medija, nego sa funkcionalnog stanovišta. U celini gledano, u javnosti je televizija kritički izuzetno prisutna, svakodnevno prisutna, a radio daleko manje. Radio je potencijalno najmasovniji medij i najprisutniji u programskom smislu. Ja lično mislim da su se istraživanja orijentisala, bar sa stanovišta radija, pretežno po jednoj nasleđenoj - rekao bih podeli vrednosti. Vrednosti, da tako kažem, i da se informativno-politički programi lakše uključuju u neke projekte nego što se uključuju kulturni programi. Radio je potencijalno najmasovniji medij, kad je reč o kulturi. Čitava područja u ovoj Republici nemaju pozorišne reči, dakle nema drugog načina da dramska reč dođe do publike sem ргеко radija. Mislim da je to takođe relevantan momenat za razmišljanje o programu istraživanja u narednoj godini.

119