RTV Teorija i praksa
Dragan Bojadžijev,
glavni urednik Muzičkog programa Radio-Skoplja
RADIO I JUGOSLOVENSKO MUZIČKO STVARALAŠTVO
Sadalnji trenutak delovanja jugoslovenskih radio-stanica karakteriše izuzetan interes za muzičku tradiciju svih jugoslovenskih naroda, a posebno za dostignuča savremenih jugoslovenskih autora. Proces razvoja jugoslovenskog muzičkog stvaralaštva - razume se, negde izrazitije, negde u üblaženijem obliku - neposredno je povezan sa radom naših radio-stanica na planu muzike. Ova se konstatacija odnosi na izvanredan doprinos jugoslovenskog radija afirmaciji i stimulisanju svih obhka stvaralaštva naših autora. Navešću samo neke forme izražene u dosadašnjoj praksi delovanja jugoslovenskih radio-stanica - pojedinačno ili u okviru Jugoslovenske radio-televizije - koje rečito govore u prilog takvog njihovog odnosa: a) saradnja Jugoslovenske radio-televizije u realizaciji Jugoslovenske muzičke tribine u Opatiji, izražena u višestrukom angažovanju, pd direktnog učešća u programiranju same manifestacije, do materijalne podrške, doprinosu koji tribina pruža uz redovno prisustvo muzičkih ansambala jugoslovenskih radio-stanica, direktnim ili odložnim prenosima koncerata sa tribine, distribucijom snimaka u zemlji i inostranstvu i, konačno, velikim brojem specijalnih emisija i kritičkih napisa posvečenih stvaralaštvu naših autora zastupljenih na programima ove naše značajne muzičke manifestacije; b) saradnja pojedinih radio-staica u odnosu na slične manifestacije republičkog ili regionalnog karaktera, izražena u istom ili sličnom obhku kao prema Jugoslovenskoj muzičkoj tribini; c) konkurs Jugoslovenske radio-televizije za dela iz produkcija jugoslovenskih autora iz skoro svih oblasti stvaralaštva, zamišljen najpre kao javna manifestacija u Beogradu, zatim prenet u okvir Nedelje radija u Ohridu ina kraju
34