RTV Teorija i praksa

transformiran u javni konkurs za nova dela sa naglašenom radiofonskom specifikom; d) povremeni konkursi, narudžbe i otkupi dela jugoslovenskih autora, što je redovna praksa svih jugoslovenskih radio-stanica; e) javno izvođenje i studijsko snimanje dela jugoslovenskih autora sa radijskim i eksternim muzičkim ansamblima i reproduktivnim umetnicima; f) bogata međustanična razmena snimaka dela jugoslovenskih autora i poseban angažman u međunarodnoj razmeni kvalitetnih dostignuća našeg muzičkog stvaralaštva; g) ogroman plasman dela jugoslovenskih autora u svakodnevnim programima radija, sa posebnim insistiranjem na informativno-afirmativnim komentatorskim prikazima i kritičkim osvrtima; h) insistiranje na sve zapaženijem učešču jugoslovenske radio-televizije na međunarodnim takmičenjima i konkursima sa delima i emisijama posvečenim stvaralaštvu naših autora; i) redovno prisustvo dela jugoslovenskih autora u programima muzičkih ansambala naših radio-stanica prilikom gostovanja i većih turneja u inostranstvu. Ovo su verovatno samo neki od oblika delovanja jugoslovenskog radija u odnosu na stvaralaštvo naših kompozitora. Imam utisak da je to opšta karakteristika svih naših programa, odnosno svih naših programskih nastojanja, a da praksa pojedinih radio-stanica obiluje u tom pogledu još i nizom drugjh posebnih pristupa koji su uslovljeni konkretnijim stanjem njihove muzičke tradicije i pojavama u razvoju savremenih stvaralačkih tendencija. Ako smo saglasni da je ponuđeni pregled naše aktivnosti u ovoj oblasti objektivna siika stvarnog stanja, u tom slučaju mislim da nije potrebno posebno insistirati na zaključku da je jugoslovenski radio svojim delovanjem dao ogroman doprinos domaćem muzičkom stvaralaštvu. Ovakav se zaključak verovatno nameče danas čak i onima koji su na naš rad gledali sa najvećom rezervom. Bili smo motivisani svakako nekdm svojim ličnim nezadovoljstvom, pa možda zbog toga neki nisu bili u stanju da respektuju naše objektivne mogućnosti. Međutim, bez obzira na već izvedeni zaključak, dobija se ipak utisak da ovom području našeg rada moramo več u narednom periodu posvetiti višestruku pažnju. Posebno se oseća potreba za primenom čvršćih kriterija prilikom valorizacije dela koja

35